עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

אחריות קבוצתית להשגת מטרה

אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

אחריות קבוצתית להשגת מטרה

הודעהעל ידי הדר אלאלוף מנהלת לשעבר תודה על תרומתך! » 02/07/2019, 15:28

פתיחה: (5 דקות)
סיפור- "שלום! אני ואחים שלי רוצים לארגן יומולדת לאמא שלנו. אמרנו שנכתוב מכתב,
ננקה את הבית, נקנה לה מתנה ונכין אוכל שווה. והתלהבנו מכל הרעיון. ואז כשהיה צריך להתחיל לפעול אני אמרתי שאני קונה את המתנה. ואח אח שלי גיא אמר שהוא רצה לקנות את המתנה, ואז גם שירה אחותי אמרה את אותו הדבר עד שיצא שכולנו רבים מי יקנה את המתנה. וכולם אמרו שהם לא רוצים לעשות את שאר המשימות, במיוחד לנקות את הבית."
שואלים את החניכים- אתם חושבים שהילדה ואחים שלה יצליחו להרים את היומולדת? למה? מה הבעיה שם?

גוף: (35 דקות)
1. מעשה בציפור בחרוזים- נחלק את הסיפור (קובץ מצורף) כך שכל זוג ילדים מקבל חלק של סיפור.
על כל חלק כתוב מספר וכך הקבוצה צריכה
לקרוא את הסיפור ברצף בלי הפסקה וצריך שכולם יקראו. המטרה היא שהחניכים ילמדו את הסיפור וגם יבינו שעל כל אחד מונחת אחריות להקריא את הסיפור בזמן, אם מישהו לא ממלא את תפקידו זה תוקע את כל המשימה.
שואלים- מה הבנתם מהסיפור? מה מוסר ההשכל? (בסיפור אנחנו רואים שכל אחד מהפועלים לא רצה לקחת אחריות ולתת לחברו לטפס לו על הכתפיים. בסוף הם הפסידו מזה כי המלך כעס על כולם והם לא הצליחו לתפוס את הציפור.)

2. משימה- מחלקים את הקבוצה לקבוצות של 3. כל אחד בשלישייה מקבל תפקיד.
תפקיד 1- הצופה: המדריכה שמה על השולחן ציור פשוט. הצופים מכל הקבוצות באים להסתכל על הציור ויש להם 2 דקות לזכור איך הוא נראה
תפקיד 2- מתווך: הצופה מספר למתווך איך נראה הציור והמתווך צריך לזכור את כל הפריטים.
תפקיד 3- הצייר: המתווך מתאר לצייר איך נראה הציור והצייר צריך לצייר אותו כמיטב יכולתו. לאחר מכן משווים את התוצאות לציור המקורי.
מדברים עם החניכים על זה שכל אחד צריך לבצע את תפקידו כמיטב יכולתו, גם אם זה לא היה התפקיד העדיף עליו.

3. משימה- להעביר חפץ בין כל הילדים בכיתה עם מדידת זמן- אם מישהו חולם רואים שזה מעכב ותוקע, כולם צריכים להיות רתומים.

4.פאזל- כל זוג חניכים מקבל חלק מפאזל שכתוב עליו "אחריות קבוצית". בצד האחורי של חתיכות הפאזל יש מספרים וכל החניכים לפי הסדר הילדים ניגשים ומסדרים את הפאזל.
מדברים על זה שלא משנה איזה חלק כל אחד מקבל במשימה- הוא צריך למלא אותו, אחרת התוצר פגום ולא נשלם.

סיום: (5 דקות)
סיכום- סיפורו של רבי נחמן מברסלב מתאר לנו מציאות שבה אף אחד לא לקח אחריות למען המטרה הקבוצתית. כל הפועלים ידעו שהמלך יכעס מאוד אם ידע שהחיטה התקלקלה בגלל שאכלו ולא עבדו. הם גם ידעו שהציפור תרגיע אותו וכך הוא יסלח להם. הדרך להשיג את הציפור היתה יחסית פשוטה- אחד עולה על כתפיו של חברו ומיד מגיעים לציפור. אבל מה
קרה? כל אחד רצה בעצמו להיות מעל החבר שלו, אף אחד לא הסכים "לוותר" למען המטרה הקבוצתית שהיא הכי חשובה פה. מה זה מלמד אותנו? כאשר נעבוד יחד וכל אחד יבין שיש לו תפקיד חשוב ועליו האחריות לעשות את התפקיד- כך נצליח להגיע למטרות שלנו כקבוצה. זה יכול להיות בכיתה, בשכונה, במשפחה, וגם כאזרחי מדינה. כל אחד לוקח אחריות אישית למען מטרה משותפת.[/right] [right]צ'ופר- מחלקים לכולם את הקטע (מצורף בקובץ).
לאחר מכן מחלקים את החניכים ל4 קבוצות, וכל קבוצה היא אחת הדמויות בסיפור. כשמקריאים את הדמות הקבוצה צריכה לעמוד. אפשר
לתרגל את זה כמה פעמים:)

מה צריך?
-ציור של בית למשימה
-פאזל גדול שכתוב עליו "אחריות קבוצתית"[/right][right]-סיפור מחולק ל12 חלקים
-צ'ופר סיום גדולים[/right]
קבצים מצורפים
צ'ופר גדולים.docx
(12.09 KiB) הורד 3567 פעמים
הסיפור בחרוזים.docx
כתיבה בחרוזים: הדר אלאלוף
(12.38 KiB) הורד 3765 פעמים

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!