על ידי Gili
מנהלת באתר
» 03/09/2020, 15:40
אתה יכול להסביר להם את החשיבות של נחשון בשאלות קצת מסגנון אחר. תתחיל ב- "אתם שש שנים בבני עקיבא. יש טיפה יותר מ50 שבתות בשנה. 50X6=300. עברתם קרוב ל300 פעולות שבת, תגידו לי עכשיו 30 שאתם זוכרים, עשירית מתוך הפעולות שהעבירו לכם בשבתות". אם הם יהיו חדים הם יגיעו ל20, במקרה הטוב יגיעו ל30 ואז אתה יכול להעלות להם ל50. הם בחיים לא יצליחו, בעיקר לא פעולות שלא מהשנתיים האחרונות. אחכ תשאל אותם האם הם זוכרים מחנות, מסעות, שוק פורים, הכתרה, התרמות, דברים שהם עשו תכלס בפועל. דברים כאלה הם בוודאות יזכרו יותר, גם את המחנה של מעלות. מה הפאנץ'? אתה מראה להם שמה שבסופו של דבר באמת נכנס אלינו אלה דברים שאנחנו עושים בפועל, זזים, פועלים, לוקחים חלק באופן משמעותי ולא רק יושבים ומקשיבים. לא שיש מקום לזלזל בהדרכה ובפעולות עם מסרים, אי אפשר לעשות בלי שידברו איתנו קודם בתאוריה, אבל מצד שני אי אפשר להשאיר את התאוריה בתאוריה בלי לממש אותה בפועל, אחרת ראינו שזה נשכח ונעלם ומה שנחרט אלה בעיקר המעשים. ומכאן שיצאו. שהמילה 'פעולה' בבני עקיבא תפסיק להיות מילה נרדפת ל'לשבת ולהקשיב בלי לזוז' ותחזור להיות בכוונה המקורית - עשייה.