עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

פעולה לקראת הדרכה, למה שיקשיבו לי??

אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

פעולה לקראת הדרכה, למה שיקשיבו לי??

הודעהעל ידי יובל מרינברג » 13/11/2019, 11:20

למה שחניך יקשיב למדריך שלו בסניף??
שלב ראשון:
המשחק ההוא שאומרים מספר ומקום בגוף והם צריכים להסתדר לפי המספר ולגעת אחד בשני.(לדוגמא, 2 כף רגל/3 ראש).
מי שלא בתוך קבוצה פסול.
שלב שני:
שאלה:
- למה רבתם אחד עם השני בשביל להיות בתוך הקבוצות?
- מה היה כזה חשוב לכם להשאר במשחק?
שלב שלישי:
- למה חניך מגיע לתנועת נוער?
- למה שחניך יקשיב למדריך שלו בתנועת נוער?
קטע קריאה:
למה לבוא לתנועת נוער?
אז, קודם כל חניכים מגיעים לתנועת נוער בשביל הכיף.
ההורים של הילדים שולחים אותם לתנועת נוער כי זה נראה להם חשוב/מעביר זמן.
אחרי שילד מגיע כבר בדרך קבע לסניף הוא מתחיל להרגיש שייכות.
לאו דווקא הרגשה ממשית, אלא אפילו בדרך כלל בתת מודע.
הוא כבר לא סתם נהנה עם חברים שלו, אלא הוא גם חלק ממשהו.
ברגע שהוא חלק ממשהו הוא לא רק יבוא בשביל הכיף, אלא הוא גם ירצה להתחבר יותר למשהו הזה שהוא חלק ממנו, ואז הוא כביכול יחפש איך מתחברים למשהו הזה.
וכאן נכנס המדריך, עם תדבר איתו על ערכים, או תעשה איתו שיחות אישיות, הוא ירגיש שכשאתה מדבר איתו הוא מתחבר למשהו הזה, הוא ירצה לבוא ולהקשיב לך, הוא ירצה להשתתף ולהיות חלק מאותו משהו, זה נותן לו הרגשה טובה של היפך הבדידות.
בשלב הזה תוכל להכניס לו הרבה ערכים ואידיאלים, לתת לו דוגמא אישית, והוא יעקוב אחרי כל דבר קטן.
אם החניך לא ירגיש חלק ממשהו, הוא יחפש רק כיף וחברה, תתן לו כיף, הוא יבוא ויקשיב לך, לא תתן לו כיף, הוא פשוט לא יקשיב לך.
לכן, חניך בתחילת דרכו מגיע רק בשביל כיף ("כל החברים שלי באים" זה גם נקרא כיף), אח''כ שהחניך יתחיל להרגיש חלק ממשהו (סניף/קבוצה/אפילו סתם קשר למדריך) הוא ירצה להשתייך אליו יותר ויותר (לכל חניך זה קורה בשלב אחר), ולכן הוא יקשיב למה שהמדריך שלו יאמר.

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!