1. נציג לחניכים סיטואציות והם יצטרכו להחליט מי האחראי למה שקרה בסיטואציה. נשים על הרצפה במרחק זה מזה את השמות של המופיעים בסיטואציה וכל חניך יעמוד ליד מי שהוא רואה כאחראי. נבקש מהחניכים להסביר את דעותיהם.
- יעל השאילה עט מחברתה דנה והניחה אותו פתוח על השולחן. לאחר מןכ היא שיחקה עם חברתה רוני והיא בטעות העיפה את העט לרצפה. העט נפל והתעקם.
- משה השאיל ספר מעמית ושם אותו על הרצפה ליד המיטה שלו. אחיו יונתן דרך עליו בטעות והוא נקרע.
נגיע למסקנה מכל הדעות שעלו- שבשביל לתקן את המצב ושהוא לא יקרה שוב בעתיד צריך שכל אחד יקח אחריות על הסיטואציה. הפוגעים בטעות יצטרכו להיות יותר זהירים ולשים לב מה הם עושים, אבל גם המשאילים צריכים להבין שיש להם אחריות גדולה בדבר, הם היו צריכים לשמור על הדברים טוב יותר, ואם הם יאמרו שזה לא אחריותם אז הם מפספסים את המקום שבו הם צריכים לתקן ולהשתפר לפעם הבאה במקום לומר שאחרים גרמו לזה.
2. נשחק את המשחק רצף- החניכים ישבו במעגל ויניחו ידיים על הרצפה כשבין הידיים של כל חניך יש יד של חניך שמשמאלו ויד של החניך שמימינו. נתחיל לדפוק במעגל עם היד על הרצפה לכיוון השעון. כל חניך יכול לדפוק פעם 1 ובכך להמשיך את הסבב כרגיל או 2 פעמים ובכך לשנות כיווןץ חניך שהתבלבל ודפק כשלא תורו או לאחר הרבה זמן מתורו- נפסל ומוציא יד זו מהמשחק.
נגיע למסקנה שלכל פעולה שלנו, ולו הקטנה ביותר, יש השלכות. צריך לקחת אחריות גם על הפרטים הקטנים.
3. נשחק 'ראשי תיבות' - חניך עומד במרכז המעגל עם בקבוק. לכל חניך יש ראשי תיבות משלו לפי השם ושם המשפחה שלו. לדוג' אורי כהן- ראשי תיבות א,כ. בשביל להשתמש בראשי התיבות שלו נצטרך לומר שתי מילים שהראשי תיבות שלהם הם כמו של השם שלו, לדוגמא אור כוכבים או אוכל כלבים. חניך שנבחר להתחיל אומר ראשי תיבות של חניך אחר שהוא רוצה, חניך זה יצטרך לזהות שאמרו את הראשי תיבות שלו וישר לומר ראשי תיבות של חניך אחר. וכך הלאה. החניך שבמרכז המעגל צריך להבין למי מכוונים ראשי התיבות שנאמרו ולדפוק עם הבקבוק על ראש החניך שלו קראו לפני שהוא יספיק לומר ראשי תיבות של חניך אחר. במידה והצליח- החניך עליו דפקו נכנס להיות במרכז במקומו.
נקשר את המשחק- ראינו במשחק שחשוב לשים לב כשאנחנו צריכים לפעול ולהזרז לעשות את זה לפני שיהיה גורם חיצוני שיעורר אותנו וכבר יהיה מאוחר מדי.. כך גם בתשובה, אנחנו שואפים להצליח לשים לב מה נאחנו צריכים לתקן ולקחת אחריות לעשות את זה מעצמנו.
4. נספר את סיפור הצעיף הצהוב. נסביר שהקב"ה חפץ בתשובה שלנו!
http://www.tariel.co.il/?CategoryID=1680&ArticleID=5435. נחלק צ'ופר על המגדל *נספח
נסכם- אנחנו צריכים לקחת אחריות על המעשים לשנו והתחיל בתהליך התשובה. ברגע שאנחנו מנסים ומשתדלים- הקב"ה עוזר לנו, הוא רוצה שנשוב אליו!
*נספח- צ'ופר
למלך אחד היה מגדל בעל 200 קומות,
הוא הכריז שמי שיצליח לטפס לקומה ה200 יזכה בביתו לאישה.
הרבה אנשים ניסו לעלות והתייאשו.
איש אחד החליט שהוא עולה ומצליח!
בהתחלה הוא עלה במרץ, ואח"כ התעייף
ובקושי עבר את קומה 98 ו99.
בקומה ה100 הוא ראה להפתעתו מעלית
שבה הוא עלה לקומה ה200,
והמלך נתן לו את ביתו לאישה.