על ידי הלל ו
מנהלת לשעבר תודה על תרומתך!
» 18/04/2021, 11:57
1. נקריא לחניכים 2 סיטואציות ונשים אותם על הרצפה- אחת מימין לנו ואחת משמאל.
לאחר מכן נקריא לחניכים סיטואציות נוספות והם יצטרכו לקטלג אותם לאחת משתי הקבוצות אליהן שיבצנו את הסיטואציות הראשונות
(לפי מה שנראה להם קשור, בלי שאמרנו להם מה הקטגוריה של כל קבוצה).
החלוקה למעשה תהיה: דברים שאנחנו רוצים, דברים שאנחנו רוצים ופועלים בשבילם. (רעיונות לסיטואציות בנספח)
בהתחלה נשים סיטואציות פשוטות יותר ובהמשך גם דברים יותר ערכיים ואידיאלים.
- לאחר החלוקה, נשאל את החניכים מה לדעתם ההבדל בין הקבוצות? מה יותר טוב?
-נסכם בשאלה למחשבה: מה אנחנו באמת עושים בשביל להגיע למטרות שלנו? בשביל שדברים שאנחנו מאמינים בהם יתקיימו? בין אם מדובר בדבר קטן ובין בדבר מהותי- האם אני רק שואף או שואף ופועל?
2. ניתן לחניכים אפשרות לבחור איזה משחק הם רוצים שנשחק. ונשחק את המשחק הזה.
נסכם: יש לנו אפשרות לבחור מה לעשות עם הרצונות שלנו, עם החלומות. אנחנו צריכים לנצל את ההזדמנות הזאת ולקדם אותם ולפעול למענם.
3. נציג לחניכים כל פעם חפץ אחר ונבקש מתנדבים שונים שיציגו לנו דרכים שונות להשתמש בחפץ, כאשר כל חניך יציג שימוש שלו על ידי אחד מהבאים: תינוק, ילד, סבא, אחר (אינדיאני, מורה וכו)
(יש לנו בחירה איך להתייחס לדברים שנתונים במציאות וכיצד לנצל אותם)
4. המצאת סיפור- נעשה עם החניכים סבב, בו אנחנו מתחילים סיפור במשפט, ולפי הסדר כל חניך מוסיף משפט לעלילה, כך שנוצר סיפור.
(כל אחד יכול לקדם את העלילה בתורו או סתם לבזבז את התור)
5. סיכום- יש לנו בסיס של ערכים ושאיפות והשאלה היא- מה מכאן והלאה? וזה תלוי בנו, איך נחליט לפעול, והאם נחליט בכלל לעשות משהו למען זה.
6. נחלק לחניכים צ'ופר : "לוחם שאינו חולם אינו אלא בעל מחלוקת, חולם שאינו לוחם אינו אלא בטלן" (הרב נריה)
נשאל את החניכים מה הקשר בין הצ'ופר לפעולה? וככה הם יחזרו על המסר בעצמם:)
נספח -סיטואציות:
-משה אוהב לאכול שוקולד
-עקיבא רוצה לכבד את ההורים שלו, ולכן עוזר להם בבית
-נטע רוצה לדעת לנגן על פסנתר
-דני אוהב לאכול סוכריות, אז הוא הלך לקנות לו במכולת
-יעל מתאמנת לתחרות כדי שתוכל לנצח
- יואב רוצה להצליח במבחן
-אפרת רצתה לקנות חולצה חדשה, אז הלכה לקנות
-נתנאל רוצה לא לומר לשון הרע
-גלעד רוצה ללכת למשחק כדורגל, אז הוא קנה כרטיס