אפשר לעשות את הערב כפתיחת תקופה משמעותית מסויימת כמו חופש גדול (ולקשר לשאיפות שלנו מהתקופה) ובאווירת פתיחת חופש לשלב עם לילה לבן/ לילה בסניף..
- אפשר לעשות כפעילות פתיחה:
הגשמת חלומותכל חניך כותב על פתק את השם שלו ואחד החלומות שלו. מערבבים את הפתקים וכל חניך מקבל פתק של חניך אחר וצריך להגשים לו את החלום בצורה סמלית תוך זמן קצוב (אפשר לדוג ללכת לארגן בבית לשעה או לעשות את החלק הזה לפני בטלפון או בפעולה קודמת ולהתחיל את החלק הבא ביחד)- הדגש על היצירתיות וסמליות
-ניתן לחניכים
משימה: לצייר בית, ולשם ביצוע המשימה נקדיש דקה. בתום הזמן נבקש מהחניכים להראות את הבית שציירו.
נשים לב שלמרות שיכלו להסתפק בציור הרבה יותר פשוט שעדיין נגדיר כ'בית'- הם העדיפו להוסיף ולעשות מעבר. נדגיש שזו מעיין שאיפה כללית אצלנו, כל הזמן להיות יותר, לעשות מעבר, לשאוף להכי טוב שאפשר.
- נשמיע את השיר
'אני באתי לחלום' של נתן גושן. נדבר קצת על הרצון שלנו כל הזמן ל'עוד', להיות כל הזמן הולכים וגדלים, הולכים ומשתפרים, לא להסתפק בקיים, לשאוף ליותר, לעשות יותר, להיות יותר.. אפשר מצד שני לעשות דיון על הדברים שמקשים עלינו לממש את החלום ביום יום ואיך ניתן להתגבר עליהם, ומה הנקודה העיקרית שמחדדת בנו את החלום ועוזרת לנו לא לוותר עליו?
https://www.youtube.com/watch?v=JjKsHEWiu_4- נשחק
תופסת גובה-
מירוץ שליחים לקיר וחזרה תוך דקה
(משחק 1: שאיפה כל הזמן להגביה ולעלות ולהשתפר, משחק 2: גם בתוך מה שאנחנו ממילא עושים - משימות כמו המירוץ שליחים- לעשות הכי טוב שלנו ובשמחה, כמו שבמשחק לא רק עשינו את המירוץ אלא גם השתדלנו לעשות בצורה הכי יעילה וטובה כדי לעמוד בזמנים)
- נקרין לחניכים את הסרטון
'לשחק על המים'https://www.youtube.com/watch?v=uvCsY0lG4pM- נחלק לחניכים
צ'ופר, נקרא ביחד ונסביר.
"גדולים החולמים חלומות גדולים והופכים חלומות למציאות. גדולים העוסקים במעשים קטנים והופכים את המעשים לגדולים. אבל הקטנים החולמים על גדולות, ואינם עוסקים אפילו בקטנות, אין להם עולם. שכן החלומות נשארים בחלומם, הקטנים בקטנותם והעולם תהו ובהו" (הרב נריה)
-
נסכם- רצוננו לשאוף גבוה, לא להפסיק לחלום, לדבוק בחלומות, להיות הולכים וגדלים, הולכים ומשתפרים, מוסיפים עוד ועוד טוב בעצמנו ובעולם.