עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

יום העלייה

מסר: מטרות:  החניך יבחן את משמעות העלייה לקיומה ועתיידה של מדינת ישראל, יבין יותר על העליות וידון על תרומתן למדינה
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

יום העלייה

הודעהעל ידי מדריכה כלשהי » 11/10/2021, 23:51

פעולה שמתאימה לשבוע העלייה (בשביל כל הגילאים לפי דעתי) ניסיתי להתאים לחניכים שלי שלא יכולים לשבת מלא זמן אז הוספתי למי שירצה משהו יותר רציני או ארוך מערך פעולה אחרת למטה.

מערך פעולה רגילה:
1.מחלקים את החניכים לשתי קבוצות ונותנים להם כמה משחקים לחימום וכדי שיכנסו לנושא.
משחקים:
-תחרות של רשימה עם הכי הרבה שירים שיש בהם את המילה "ארץ"
-איזו קבוצה מזהה הכי הרבה שירים שקשורים לארץ(נספח 1)
-מי מסדר הכי מהר את העליות לפי השנים שבהן קרו וכמה עולים (נספח 2+3)
2.שואלים את החניכים מה הם יודעים על יום העלייה ועל כל עלייה בנפרד ואחרי שהם אומרים את מה שהם יודעים מקריאים לחניכים קטע קצר על יום העלייה והעליות שהיו (נספח 4). לפי דעתי אפשר לעשות כרטיסיות של המידע על העליות ושכל חניך יקרא עלייה אחת לבד או אם אתם רוצים לכולם.
3.דיון:שואלים את החניכים איך לפי דעתם העליות תרמו להתפתחות הארץ ומה המשמעות שלהן כיום בשבילנו, מדברים איתם על העלייה כבסיס למדינה ולגיוון אנשים שיש לנו בארץ שזה בעצם חלק מהיחודיות של הארץ. 
4.לעשות סיכום קצר על מה שהבנו בפעולה.

מערך פעולה מתקדמת:
 במקום חלק 3 (או בנוסף, מה שזורם לכם):
1. מחלקים דף עם מילות השיר "שיר השיירה" (נספח 5) .
2. מבקשים מכל חניך לסמן שתי שורות שלפי דעתו הן המשמעותיות ביותר.
3 .קוראים לחניכים בקול שורות נבחרות מהשיר ועל כל שורה שואלים מס' שאלות (נספח 6).
4 .מחלקים את החניכים למס' קבוצות ואומרים לכל קבוצה להוסיף בית שיעסוק בתפקיד הנוער בקליטת העלייה.
5.כל קבוצה מציגה את הבית שהיא רשמה ומסבירה אותו.
קבצים מצורפים
נספח 5.docx
(13.11 KiB) הורד 840 פעמים
נספח 6.docx
(12.82 KiB) הורד 814 פעמים
נספח 4.docx
(16.76 KiB) הורד 892 פעמים
נספח 1.docx
(14.2 KiB) הורד 859 פעמים
נספח 2.docx
(13.82 KiB) הורד 816 פעמים
נספח 3.docx
(12.42 KiB) הורד 858 פעמים

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!