פעולה על ארץ ישראל!!- מהלך הפעולה:1.מספרים לחניכים על סניף אחד בתנועה שפעל תמיד בגינה ציבורית. יום אחד גילה אחד החניכים מבנה ריק בסביבה,
ובהתייעצות עם הקומונר הסניף עבר למבנה הריק.
ה"סניף" החדש, טופח ע"י החניכים וצוות ההדרכה, היה מרווח (חדר לכל שבט, חדר הדרכה, חדר...).
לאחר כמה חודשי פעילות הגיע למקום אדם שטען שהוא בעל הבניין, והוא מבקש מחברי הסניף להתפנות.
התפתחו דיונים סוערים (חברי הסניף: אנחנו כאן הרבה זמן, שיפצנו והחזקנו, למה הוא בה רק עכשיו, הוא נטש
את הבניין... ואילו בעל הבניין טוען שהוא הבעלים החוקיים של הבניין, וכו' וכו'...
-נותנים לחניכים לארגן משפט: 3 שופטים, סדרן, ונציגים לכל צד.
בסוף המשפט השופטים יתנו את עמדתם וינמקו אותה.
-בסופו של הדיון, סביר להניח כי השופטים יפסקו לטובת בעל הבניין.
נגיע עם החניכים להבנה, שלא משנה מה יסברו החניכים - השאלה המהותית היא למי שייך הבניין, ובמקרה הזה -
לאותו אדם.
-נסביר לחניכים שזהו עניינה של ארץ ישראל.
ארץ ישראל שייכת לקב"ה הוא יחליט למי להביא אותה. אנחנו קיבלנו את הארץ כמתנה מהקב"ה,
ולכן לא חשוב איזה עמים היו כאן בזמן שגלינו: הארץ שייכת לנו!
2.כשאומרים לחניך שאם הוא יהיה בשקט בתפילה הוא יקבל סוכרייה, בדרך כלל הוא ישתוק. המקרה הזה הוא רק דוגמא
לכמה החניכים יתנו כדי לקבל איזה רוגעלך בעד שתיקה או ריצה או כל כמעט כל דבר
שתבקש. המטרה: חומר למחשבה.
-לפני הפעולה מכינים שקית עם אדמה (חול), כל מני ממתקים (סוכריות, רוגעלכים,טופי וכו'). מושיבים את החניכים
במעגל, מראים להם את אחד הדברים ושואלים:
-"מה תעשו בשביל הדבר הזה?" החניכים יגידו כל מיני דברים, בוחרים (בכוונה) את הדבר הכי מטורף,
החניך יבצע את מה שאמר וניתן לו מה שהבטחנו. אחרי זה מוציאים את שאר הדברים ועושים
אותו דבר. בסוף נוציא את השקית עם האדמה ונשאל את החניכים "מה הייתם עושים
בשביל האדמה הזאת?"
אחרי ששאלנו, או שהחניכים יבינו לבד או שנגיד להם, שכמו שראינו ולנו אנחנו מוכנים לעשות הרבה כל עוד זה אוכל
וכו', אבל ברגע שמדובר באדמתנו הקדושה לא תמיד אנחנו מוכנים לתת יותר מדי...
צ'ופר:
זוהי הארץ / אפריים קישון
זוהי הארץ -
היחידה בעולם שמשלמי מסיה בחוץ-לארץ הקימו אותה.
זוהי ארץ בעלת גבולות בלתי-מוגבלים.
זוהי הארץ הצרה ביותר בעולם, זוהי ארץ הצרות.
זוהי ארץ בה לומדת האם את שפת האם מפי בניה.
זוהי ארץ בה אכלו האבות בוסר, ושיני הבנים מצוינות.
זוהי ארץ בה כותבים עברית, קוראים אנגלית ומדברים יידיש.
זוהי ארץ בה לכל אזרח זכות לומר את דעתו, אך אין בה חוק המחייב מישהו להקשיב.
זוהי הארץ המתקדמת ביותר במזרח הקרוב - אודות לערבים.
זוהי ארץ בה כל ההון נמצא בידי יהודים, ורבה ההתמרמרות על כך.
זוהי ארץ שהפרידה בין הדת למדינה, ומאז שולטת בה הדת לבדה.
זוהי ארץ בה יש כור אטומי, אבל טלפון רק בעוד שנתיים.
זוהי ארץ בה רשאי כל תינוק לבחור בזרם של אבא שלו.
זוהי ארץ של בחירות, שאין בה כל ברירה.
זוהי ארץ שהיא חלק בלתי נפרד מן האיגודים המקצועיים שלה.
זוהי ארץ שהתגברה על החרם הערבי, אך לא על שביתות הנמלים.
זוהי ארץ שהצליחה להפיק מי-שתייה מן הים, אבל הרחיצה עוד אסורה בו.
זוהי ארץ בה אין איש רוצה לעבוד, לכן בונים עיר חדשה תוך שלושה ימים - והולכים בטל עד סוף השבוע.
זוהי ארץ המייצרת פחות ממה שהיא אוכלת, ודווקא בה טרם מת איש מרעב.
זוהי ארץ בה לא מצפים לניסים, אלא מתחשבים בהם.
זוהי הארץ היחידה באזור, שמשטרה המדיני אוטובוסקואופרטיב.
זוהי ארץ שקיומה בסכנה מתמדת, אך תושביה מקבלים אולקוס דווקא מן השכנים הגרים למעלה.
זוהי הארץ שאינה מקבלת אוויר, אבל נושמת חירות.
זוהי ארץ בה כל אדם חייל, ובכל זאת כל חייל אדם.
זוהי ארץ כל-כך קטנה, ששטחה על מפות העולם אינו מספיק כדי לכתוב את שמה בתוכו. תמיד כתבו "isr" רק מאז הגענו לתעלה כותבים את שמה המלא.
זוהי הארץ היחידה בעולם שאני יכול לחיות בה.
זוהי הארץ שלי.
התאמה לתקופת הקורונה
מביאים דברים סגורים או פרסים מהכל בשקל