עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

לא לוותר על ארץ ישראל!

אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

לא לוותר על ארץ ישראל!

הודעהעל ידי הלל ו מנהלת לשעבר תודה על תרומתך! » 16/06/2021, 12:32

1. נציג לחניכים את הסיטואציה הבאה:
יואב והראל לא כל כך מסתדרים ביחד. ליומולדת, יואב קיבל מאביו מתנה מיוחדת מאוד שרצה כבר הרבה זמן! להראל יש כבר 7 כאלו. אבל יואב הרגיש לא נעים והחליט לתת לו את המתנה שקיבל.
- ההחלטה של יואב חכמה? הייתם מתנהגים ככה?
- יואב היה צריך לתת להראל את המתנה?
נסביר- אנחנו קיבלנו את ארץ ישראל במתנה מיוחדת מה', והיא ייחודית לנו. לגויים יש ארצות אחרות שלהם, ולא הגיוני שנחשוב לוותר על הארץ המיוחדת שלנו ולתת להם אותה! (מה גם, שארץ ישראל היא לא רק מתנה חיצונית שניתן להעביר אותה, אלא היא קשורה בקשר של חיים לעם ישראל).
2. נשחק מירוץ שליחים
3. נשחק משחק הכיסאות
4. נשחק היפ הופ (עם הכיסאות)
5. נחלק לחניכים את רש"י הראשון לתורה ונקרא אותו ביחד.
נבקש מהם להסביר מה שקראנו, ונסכם- ארץ ישראל שלנו. ברגע שלא נהיה חזקים בתפיסתנו בה, באים עמים אחרים ורוצים לתפוס אותה ולקחת בעלות במקומנו! אסור לנו לוותר עליה!
(נקשר למשחקים- המירוץ שליחים- הקשר שלנו לארץ ואחיזתנו בה מדור לדור. משחקים עם הכיסאות- ברגע שאנחנו לא מקובעים במקום שלנו- אחרים יכולים לבוא ולתפוס לנו אותו..)

*נספח- רש"י הראשון לתורה-
"בְּרֵאשִׁית" – אמר רבי יצחק: לא היה צריך להתחיל את התורה אלא מ"הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לָכֶם" (שמות יב ב), שהיא מצוה ראשונה שנצטוו ישראל. ומה טעם פתח בבראשית? משום (תהלים קיא ו) "כֹּחַ מַעֲשָׂיו הִגִּיד לְעַמּוֹ לָתֵת לָהֶם נַחֲלַת גּוֹיִם". שאם יאמרו אומות העולם לישראל: "לסטים אתם שכבשתם ארצות שבעה גוים", הם אומרים להם: "כל הארץ של הקב"ה היא; הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו. ברצונו נתנה להם, וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו".

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!