עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

שיעור - משל השועל והכרם, סוף מעשה במחשבה תחילה

מסר: סוף מעשה במחשבה תחילה = הכוונה שכדאי לקרוא עד הסוף, להפעיל שיקול דעת, לחשוב ולתכנן לפני שפועלים.
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

שיעור - משל השועל והכרם, סוף מעשה במחשבה תחילה

הודעהעל ידי Gili מנהלת באתר » 09/02/2022, 10:44

משל השועל והכרם, סוף מעשה במחשבה תחילה
שכבות יעד: א'-ג'
אביזרים:
 
-ברקו פעיל עם שמע
–דפים עם משימות לכל 4 ילדים
-טוש מחיק ללוח
-דפי צביעה

-המטרות שלנו ☺-התלמידים יבינו שצריך לחשוב ולתכנן לפני שפועלים-התלמידים יבינו שיש השלכות לעשייה ללא חשיבה קודם ------------
  1. פתיחה- חידות: קוראים ל-3 ילדים שיצטרכו לענות כמה שיותר מהר על חידות. (מבלי לחשוב)
  1. לאבא של דני יש 3 ילדים: אברהם, יצחק ו…? דני (ולא יעקב)
  2. מה פרה שותה? מים (ולא חלב)
        3) למה, אריה, ארנב וזאב נכנסו למערה ויצאו 4? למה=חיה

2. משימות לב'-ג': מחלקים אותם לקבוצות של 4 ונותנים דף עם משימות לכל קבוצה.99% שהם לא יקראו מה כתוב עד הסוף וישר יתחילו במשימות. המשימה ה-8 היא שאין לבצע את משימות 3-4.

משימות:

  1. עֲלֵיכֶם לִיצֹר אֶת הַמִּלָּה "אֹמֶץ "מִכְּלֵי הַכְּתִיבָה שֶׁלָּכֶם
  2. הִסְתַּדְּרוּ בְּשׁוּרָה לְפִי הַגֹּבַהּ
  3. מִצְאוּ בַּכִּתָּה 7 חֲפָצִים בְּצֶבַע כָּחֹל
  4. תֹּאמְרוּ שֵׁמוֹת שֶׁל 12 עָרִים בְּיִשְׂרָאֵל
  5. קִפְצוּ עַל רֶגֶל אַחַת 35 פְּעָמִים
  6. הַמְצִיאוּ סִפּוּר עַל יַלְדָּה בְּשֵׁם "אַמִּיצָה"
  7. תַּגִּידוּ "שָׂרָה שָׁרָה שִׁיר שָׂמֵחַ"
  8. אַל תְּבַצְּעוּ אֶת מְשִׂימוֹת 3-4
איקס עיגול לא': מציירים לוח של איקס עיגול על הלוח.
מחלקים את הכיתה ל-2 קבוצות:
קבוצה א'- איקס, קבוצה ב'-עיגול, כל פעם יקום ילד מהקבוצה לפי סדר הישיבה לסמן איקס/עיגול על הלוח.
כדי לשחק במשחק אנו צריכים לחשוב ותכנן מראש איפה לסמן את האיקס/העיגול- אחרת נפסיד לקבוצה היריבה.
 

3. דיון:ב'-ג: שואלים:
מי זוכר מה הייתה משימה 8?
מי עשה אותה?

האם הייתם צריכים לחשוב על משהו לפני שביצעתם את המשימות?

סיכום ביניים- בגלל שלא חשבנו ולא קראנו את המשימות עד הסוף, לא עשינו את משימה 8. אם היינו חושבים קודם וקוראים את הכל, היינו מדלגים על משימות 3-4.

  4. ב'- ג': סרטון- משל השועל והכרם של חל"ד: https://www.youtube.com/watch?v=pWG6BNOh78k
א': משל השועל והכרם מהתוכנית 'עולם הבובות של גלי'.


בסוף הסרטון שואלים:
 
-האם לדעתכם השועל היה צריך לעשות משהו אחרת?
-מי מכיר את המשפט "סוף מעשה במחשבה תחילה" ומה הוא אומר?
הכוונה שכדאי לקרוא עד הסוף, להפעיל שיקול דעת, לחשוב ולתכנן לפני שפועלים.

 סיכום: ראינו שצריך לחשוב לפני שפועלים. השועל לא היה חכם- הוא תיכנן איך להיכנס ולא חשב על איך לצאת.כדי שלא נטעה כמוהו- אנו צריכים לתכנן דברים מראש. 
5. ב'-ג': משחקים איקס/עיגול א'- מקבלים דפי צביעה של השועל והרכם

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!