שכבות יעד: א'-ג'
אביזרים:
-ברקו פעיל עם שמע
–דפים עם משימות לכל 4 ילדים
-טוש מחיק ללוח
-דפי צביעה
-המטרות שלנו ☺-התלמידים יבינו שצריך לחשוב ולתכנן לפני שפועלים-התלמידים יבינו שיש השלכות לעשייה ללא חשיבה קודם ------------
- פתיחה- חידות: קוראים ל-3 ילדים שיצטרכו לענות כמה שיותר מהר על חידות. (מבלי לחשוב)
- לאבא של דני יש 3 ילדים: אברהם, יצחק ו…? דני (ולא יעקב)
- מה פרה שותה? מים (ולא חלב)
2. משימות לב'-ג': מחלקים אותם לקבוצות של 4 ונותנים דף עם משימות לכל קבוצה.99% שהם לא יקראו מה כתוב עד הסוף וישר יתחילו במשימות. המשימה ה-8 היא שאין לבצע את משימות 3-4.
משימות:
- עֲלֵיכֶם לִיצֹר אֶת הַמִּלָּה "אֹמֶץ "מִכְּלֵי הַכְּתִיבָה שֶׁלָּכֶם
- הִסְתַּדְּרוּ בְּשׁוּרָה לְפִי הַגֹּבַהּ
- מִצְאוּ בַּכִּתָּה 7 חֲפָצִים בְּצֶבַע כָּחֹל
- תֹּאמְרוּ שֵׁמוֹת שֶׁל 12 עָרִים בְּיִשְׂרָאֵל
- קִפְצוּ עַל רֶגֶל אַחַת 35 פְּעָמִים
- הַמְצִיאוּ סִפּוּר עַל יַלְדָּה בְּשֵׁם "אַמִּיצָה"
- תַּגִּידוּ "שָׂרָה שָׁרָה שִׁיר שָׂמֵחַ"
- אַל תְּבַצְּעוּ אֶת מְשִׂימוֹת 3-4
מחלקים את הכיתה ל-2 קבוצות:קבוצה א'- איקס, קבוצה ב'-עיגול, כל פעם יקום ילד מהקבוצה לפי סדר הישיבה לסמן איקס/עיגול על הלוח.
כדי לשחק במשחק אנו צריכים לחשוב ותכנן מראש איפה לסמן את האיקס/העיגול- אחרת נפסיד לקבוצה היריבה.
3. דיון:ב'-ג: שואלים:
מי זוכר מה הייתה משימה 8?
מי עשה אותה?
האם הייתם צריכים לחשוב על משהו לפני שביצעתם את המשימות?
סיכום ביניים- בגלל שלא חשבנו ולא קראנו את המשימות עד הסוף, לא עשינו את משימה 8. אם היינו חושבים קודם וקוראים את הכל, היינו מדלגים על משימות 3-4.
4. ב'- ג': סרטון- משל השועל והכרם של חל"ד: https://www.youtube.com/watch?v=pWG6BNOh78k
א': משל השועל והכרם מהתוכנית 'עולם הבובות של גלי'.
בסוף הסרטון שואלים:
-האם לדעתכם השועל היה צריך לעשות משהו אחרת?
-מי מכיר את המשפט "סוף מעשה במחשבה תחילה" ומה הוא אומר?
הכוונה שכדאי לקרוא עד הסוף, להפעיל שיקול דעת, לחשוב ולתכנן לפני שפועלים.
סיכום: ראינו שצריך לחשוב לפני שפועלים. השועל לא היה חכם- הוא תיכנן איך להיכנס ולא חשב על איך לצאת.כדי שלא נטעה כמוהו- אנו צריכים לתכנן דברים מראש.
5. ב'-ג': משחקים איקס/עיגול א'- מקבלים דפי צביעה של השועל והרכם