עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

לחץ חברתי והליכה אחרי הזרם

מסר: אני לא כמו כולם אני מיוחד!
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

לחץ חברתי והליכה אחרי הזרם

הודעהעל ידי arielcohen » 27/02/2022, 10:38

חלק א - פעילות:

מתודת ה30 כוסות?! 
מניחים לפני כל החניכים ערמת כוסות.
בוחרים שני מתנדבים ומוציאים אותם אחוצה.
מסבירים לחניכים שאנחנו רוצים לעשות ניסוי חברתי. יש בערמה 29 כוסות, כשנחזיר את החניכים נבקש מכמה חניכים לספור את הכוסות, אתם סופרים בשקט וכשאתם מסיימים אתם אומרים שיש 30 כוסות. לאחר מכן ניתן לחניך שבחוץ לספור ונראה מה הוא יגיד.
לאחר מכן כשנסיים עם הכוסות איך שהוא מתיישב כולם מתחילים למחוא כפיים חזק בלי להפסיק במשך דקה.

חלק ב' - סיפור ודיון:
קטע, 'התבואה המשגעת', סיפורי ר' נחמן.
מקריאים את הקטע לחניכים ושואלים אותם כמה שאלות.
הקטע - (הקטע מוסף למטה)
שפעם חלם מלך אחד, שכל התבואה שצמחה במדינתו התקלקלה ומי שיאכל ממנה ישתגע חס ושלום, והתייעץ עם המשנה למלך מה לעשות.
יעץ אותו המשנה למלך, שבלית ברירה חֹייבִים הם לאכול מהתבואה הקלוקלת, בהטעימו כי לאגור תבואה בריאה לכל בני המדינה אין באפשרות, ואם יאגרו רק הם לעצמם ויאכלו רק תבואה בריאה וטובה, הרי אז יהיו הם כמשוגעים בעיני בני המדינה, כי יהיו משונים מכל בני המדינה, על כן אין שום ברירה אלא לאכול תבואה הקלוקלת, אולם נעשה לעצמנו שם סימן שנדע שמשוגעים אנו.
*עוצרים כאן ושואלים אותם: "מה אתם חושבים שכדאי לעשות?"* לאחר מכן ממשיכים בסיפור -
לא הסכים עמו  המלך בשום אופן וטען ואמר: וכי אם בני המדינה יהיו משוגעים שגם אנחנו נהיה משוגעים כמותם?
ונעשה דבר שיגעון כזה לאכול תבואה המשגעת? לא ולא!
אנו נאגור מהתבואה הבריאה ונאכל אותה. ואם נדמה כמשוגעים בעיני בני המדינה מה בכך, וכי בשביל כך נאכל תבואה משגעת?
*שואלים אותם: "מה הבנתם מהסיפור? מה אתם חושבים על הסיפור?"*

חלק ג' - סיכום:

העולם משגוע, החברה משוגעת וכל הזמן אנחנו נחשפים לעוד ועוד דברים משוגעים.
אז זה אומר שאנחנו צריכים ללכת בעקבות החברה? זה אומר שאנחנו צריכים ללכת אחרי מה שאחרים אומרים למרות שאנחנו חושבים אחרת?
כמובן שיש צורך לבחון ולראות מה הדבר הנכון, בדרך כלל זה יהי  ע"פ דרכי התורה וההלכה, וברגע שהבנת שזה הדבר הנכון לא לוותר על זה!
במתודה עם הכוסות ראינו איך החניך מתלבט וסופר כמה פעמים כדיי לוודא שבאמת הוא ספר 29 כוסות למרות שכולם אמרו 30 ובסוף הוא הצליח\ לא הצליח לעמוד בלחץ של כולם (תלוי אם הוא נכנע ואמר שיש 30 או התעק על 29).
וראינו איך ממש כל לראות שכולם מוכים כפיים איך תוך שניה מצטרפים כולם, למרות שאין להם מושג למה הם מוכים.
מסקנה - הכי קל ללכת עם הזרם, גם כשהוא צודק וגם כשלא.
אבל ר' נחמן בא ללמד אותנו שלא נכון לנהוג כך, ואנו צריכים לעמוד על האמת גם אם זה אומר להיות לבד
כמו אברהם אבינו ע"ה



 
קבצים מצורפים
התבואה המשגעת.docx
(12.41 KiB) הורד 2136 פעמים

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!