- לשמור על הזכרון הלאומי
- חשיבות הזכרון הלאומי - א. הבנת פרק בהסטוריה של העם . ב. הפיכת זכרונות אישים לנחלת הכלל. ג. למידה מהעבר לעתיד.
חלק א
הזרם- הסבר המשחק: עומדים במעגל ונותנים ידיים, נציג אחד יוצא החוצה, החניכים מחליטים מי מתחיל ומעבירים לחיצת יד בין העומדים במעגל - המטרה של הנציג היא לגלות היכן הלחיצת יד - הזרם.
שינוי במשחק לטובת המסר: בתאום מראש עם אחד החניכים הוא לא יעביר את הזרם . מסר: דור שלא מעביר את הזכרון- קוטע את הזכרון לעד.
חלק ב
מרוץ שליחים - הסבר משחק: מחלקים את הקבוצה ל-2 קבוצות, על כל קבוצה להעביר חפץ ממקום אחד למקום אחר. בכל פעם חניך אחד רץ עם החפץ ומוסר אותו לילד הבא וכן הלאה עד שהחפץ מגיע לילד האחרון.
שינוי במשחק לטובת המסר: לבקש מאחד החניכים להפיל בכוונה את החפץ.
מסר: חובה לשמור על הזכרון הלאומי בידינו
חלק ג
פרוק שירים - הסבר משחק: מוציאים שחקן מן הקבוצה, הקבוצה בוחרת שיר שמי שיצא מכיר טוב (לדוג' היום יום הולדת) עושים סבב כשלכל אחד יש מילה מן השיר השחקן שהוצא החוצה שואל את הקבוצה שאלות ובתוך התשובה צריך להיות המילה מהשיר.
שינוי המשחק לטובת המסר: מוצאים שלושה תלמידים החוצה, כשאסור להם לדבר אחד עם השני (מוודאים באמצעות משגיח) הקבוצה בוחרת את אותו השיר. לאחר מכן מוציאים שלושה תלמידים שוב כשמותר להם להתיעץ אחד עם השני והקבוצה בוחרת את אותו השיר לשלושתם (מה שאמור לקרות זה שהשני והשלישי ידעו מראש מה השיר ויהיה להם פשוט בהרבה מהראשון)
מסר: למידה מהעבר לעתיד
סיכום
חלק א - כל משחק ומה היה המסר שלו
חלק ב -
דיון א. למה חשוב לשמר את הזכרון הלאומי ב. איך הופכים אוסף של זכרונות אישים לזכרון של עם