על ידי נעמה:)
» 02/09/2023, 23:33
מערך אחריות
פעולה רביעית- מנהיגות
חלק -1 שואלים את החניכים איזה מנהיגים הם מכירים, על כל מנהיג שהם אומרים
נותנים להם פתק עם תכונה שקשור למנהיגות, לאחר שנותנים את כל הפתקים החניכים
צריכים לבחור שישה פתקים עם תכונות שהכי מתאימות למנהיג לפי דעתם ולפי
המנהיגים שאמרו קודם.
)התכונות: דומיננטי, כריזמטי, רגיש, אכפתי, עומד על שלו, אידיאלי, אחראי, לא צריך
לצעוק בשביל שישימו לב אליו, חברותי, חרוץ, אהוב, סבלני, חכם, אופטימי, שאפתן(
חלק -2 פותחים דיון: למה בחרתם דווקא את התכונות האלה? למה שללתם את
האחרות?
מה זה מנהיגות?
מה צריך בשביל להיות מנהיג?
האם לדעתכם אפשר לרכוש את תכונת המנהיגות?
חלק -3 מקריאים את הסיפור: "באחת העיירות בפולין הגיעה שמועה, שלמחרת תגיע
הרכבת הראשונה.
בהגיע הרכבת, יצאו לקראתה כל בני העיירה ובניהם יצא גם אדמו"ר העיירה.
החל האדמו"ר למשש בידיו את הרכבת, קרון אחר קרון עד שהגיע לקטר.
תמהו חסידיו לפשר התנהגות ושאלוהו על כך.
השיב להם האדמו"ר:
"מכל דבר שבעולם יש ללמוד ולהפיק לקחים.
ראיתי את הרכבת והנה הקרונות שבה קרים כקרח, לא הבנתי כיצד יתכן שנעה
הרכבת..
גיליתי את התשובה כשמיששתי את הקטר.
הקטר היה חם ולוהט, והסקתי את המסקנה:
אם העומד בראש- חם הוא,
יש בכוחו לגרור אחריו רבים שהם כשלעצמם קרים כקרח"
חלק -4 נותנים צ'ופר: "היה המנהיג שאחריו היית הולך"