שמירה עשיתי

פעולה על לשון הרע- פרשת בהעלותך

אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

פעולה על לשון הרע- פרשת בהעלותך

הודעהעל ידי יאיר בן דוד » 25/01/2025, 23:22

פעולה על לשון הרע
1.      כמה חניכים יוצאים מהחדר, בינתיים,המדריך (אפשר גם חניך) מספרת לשאר החניכים סיפור מומצא, עם המון המון פרטים.
חניך אחד (מהבנים שבחוץ) חוזר לחדר ושומע את הסיפור מחניך אחר שכבר שמע אותו מהמדריך (שהיה בחדר)
החניך הזה מספר אותו לחניך אחר שעדיין לא שמע את הסיפור וכן הלאה עד שכל החניכים שיצאו מהחדר שמעו את הסיפור.
אח"כ משווים את הסיפור שסיפרה המדריך לסיפור שסופר בפעם האחרונה על ידי חניך ששמע מחניך ששמעה מחניך....
לשים לב שהסיפורים יהיו קצת שונים (בסיפור שעבר והתגלגל אצל כמה חניכים יהיו חסרים פרטים)
סיפור: פעם, בעולם שבו דינוזאורים הסתובבו על פני כדור הארץ, היה ילד קטן בשם ארג'ון. ארג'ון לא אהב יותר מאשר לשחק כדורגל עם חבריו. למרות הסכנות של חיים בעולם מלא ביצורים פרהיסטוריים, ארג'ון וחבריו היו משחקים כדורגל בכל הזדמנות שהיתה להם.יום אחד, בזמן ששיחקו בשדה ליד הכפר שלהם, ארג'ון וחבריו נתקלו בביצה מוזרה. כשהם התקרבו לביצה, היא החלה לרעוד ולהיסדק, וחשפה בתוכה תינוק דינוזאור. הבנים נדהמו ונבהלו בו זמנית. הם מעולם לא ראו דבר כזה לפני כן.אבל ארג'ון, בהיותו הילד האמיץ והסקרן שהיה, ניגש אל הדינוזאור התינוק והציע לו חתיכת פרי. להפתעתו, הדינוזאור התינוק אכל את הפרי מידו ונראה שמצא חן בעיניו.מאותו יום ואילך, ארג'ון והדינוזאור התינוק הפכו לבלתי נפרדים. הם היו משחקים כדורגל ביחד, חוקרים את העולם סביבם, ואפילו יוצאים להרפתקאות כדי לעזור ליצורים אחרים במצוקה. הדינוזאור התינוק גדל במהירות, ועד מהרה הפך לבן לוויה ומגן נאמן לארג'ון וחבריו.כשהתבגרו, ארג'ון וחבריו המשיכו לשחק כדורגל, אבל עכשיו היה להם חבר חדש לקבוצה - הדינוזאור התינוק. הם היו רצים יחד, מתחמקים מהטורפים העזים, ויבקעו שערים כמו שלא היו מעולם.ארג'ון וחבריו ידעו שיש להם מזל שיש להם חבר כל כך מדהים, והם הוקירו כל רגע שהם בילו יחד. הם ידעו שחייהם לעולם לא יהיו אותו הדבר ללא הדינוזאור התינוק, והם היו אסירי תודה על הזיכרונות שהם יצרו.בסופו של דבר, ארג'ון וחבריו ידעו שתמיד יהיה להם אחד את השני, לא משנה באילו אתגרים יתמודדו בעולם המלא בדינוזאורים. הם ידעו שאהבתם לכדורגל והחברות שלהם תמיד ישמרו אותם חזקים ויעזרו להם להתגבר על כל מכשול. 

 2.       טלפון שבור
3.      תופסת לא ידוע (כולם עוצמים עיניים. והמדריך בוחר חניך אחד שהוא התופס. מתחילים לשחק וברגע שהתופס תפס מישהו אחר הוא נהפך להיות התופס במקומו(
4.      דיון - למה כל כך קשה לנו לא לומר לשון הרע ואיך אפשר למנוע את זה.
מסר - בפרשה שלנו אהרון ומרים אומרים לשון הרע על משה. אהרון ומרים היו צדיקים, ומשה היה כמעט מושלם, והם בכל זאת אמרו עליו לשון הרע. כמה קל לנו, שאנחנו לא כ"כ צדיקים לספר לשון הרע. כשאנחנו מספרים לשון הרע לחבר, אנחנו לא יודעים לאן זה התגלגל, למילים שלנו כוח להשפיע על המציאות ועל אנשים הקרובים לנו.  במשחקים: טלפון שבור - אי אפשר לדעת למה המילה הקטנה שאמרנו בהתחלה תהפוך. במשחק תופסת לא ידוע - זה כמו שהלשון הרע, מתפזר ואי אפשר לדעת מי שמע את זה ולמי הוא סיפר הלאה. במשחק עם הסיפורים - הסיפור מתגלגל ועובר הלאה ומשתנה וכל אחד מוסיף פרטים ומשנה אותו - עד שבסוף זה בכלל לא קשור לסיפור הראשון.


 
 

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!