הכנות לפעולה:1. בצק עוגיות בסיסי
2. פתקים
3. פתגמים
חלק א':קודם כל,הציגו את עצמכם ועשו היכרות עם החניכים שלכם.
אפשר לעשות את זה בכמה דרכים:
1. לשים לחניכים קצפת בפה ובפה מלא קצפת הם צריכים להגיד את השם שלהם,ו... (חיה שהוא אוהב/צבע אהוב/שיר אהוב וכו'...)
2. להקפיא בלוק קרח מבעוד מועד וכל חניך צריך לספר על עצמו כמה שיותר עד שהוא כבר לא יכול להחזיק את הקרח
3. כל חניך צריך לשיר שיר שקשור אליו ולהסביר אותו (או לחילופין לנחש למה השיר קשור אליו)
חלק ב':נותנים לחניכים רשימה של מספרי פלאפון.
אומרים לחניכים שלמישהו מבעלי מספר הפלאפון הללו יש משהו בשבילם.
החניכים צריכים להתקשר אחד אחד למספרים שקיבלו ולשאול אותם אם יש להם משו בשבילם. (אפשר להגביל את כמות המכשירים בהם מותר להם להשתמש...)
האדם שיענה להם והוא זה שנבחר לתת לחניכים את המסר יגיד להם שעליהם לחפש קופסה באיזור מסויים.
חלק ג':בקופסא יהיו עוגיות מזל (אותם צריך להכין ערב קודם) ובתוך כל אחת מהעוגיות יהיה פתק. בשביל המשחק הזה יש כמה אופציות:
1. פתקים שאיתם החניכים ישחקו מאפיה... (ואז הפתקים יהיו אזרח,שוטר ורוצח)
2. הפתקים יהיו פתגמים ואז כל חניך צריך לשחק בפנטומימה את מה שהוא קיבל והחניכים צריכים לנחש איזה פתגם הוא מציג.
3. משחק קטגוריות: פתקים שרשומות בהם אותיות הא' ב' ואז החניכים מתחלקים לשתי קבוצות. ביד של המדריך יש הרבה קטגוריות, לדוגמה: יותר גדול מפיל, יותר קטן מארנב, משהו שחור, משהו לבן וכו'... עפ"י האות שיוצאת הם צריכים להגיד כל מיני דברים שנמצאים בתוך הקטגוריה. לדוגמה: יצא האות י' והקטגוריה הוא משהו לבן, מילה שאפשר לומר: "יונה". המטרה היא לאסוף כמה שיותר פתקי קטגוריות. כשקבוצה נפסלת, הקבוצה השנייה מקבלת את הקטגוריה ומחליפים אות.
4. משחק השרשרת: כל אחד מקבל פתק בסגנון של "אחרי שמישהו שר את "יונתן הקטן" תתחיל לרקוד" ואז יש שרשרת של פעולות. אפשר לקחת למקום של מסר ולהגיד שאתם רוצים שכולם יהיו חלק מהשבט ושאף אחד לא יבריז או לא יגיע לפעולה,כי כל אחד ממש חשוב בשבט!!!!
בהצלחה לכולם!
הדרכה מהנה
התאמה לתקופת הקורונה
חלק א'- עושים רק את אופציה 3 :) חלק ב'-תולים על הקיר את רשימת מספרי הטלפון :) חלק ג'-1 לא משחקים.. 2 שולחים לחניך בוואצפ את הפתגם/יוצאים איתו לבחוץ ואומרים לו/מראים פתק במרחק של 2 מטר 3- פשוט אומרים 4- שולחים בוואצפ, לא מכינים עוגיות כי זה פתוח :)