עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

אחדות לכיתה ד ה

מסר: אחדות זו לא אחידות, שיתוף מוביל לאחדות
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

אחדות לכיתה ד ה

הודעהעל ידי אנב » 22/09/2015, 11:28

כתבתי את הכל בשפה שלי יותר קל לכתוב, כמובן שהורדתי קצת מהשפה והסברתי הרבה יותר במהלך הפעולה.... 8-)
מה צריך? לצלם את הסיפור לכל החניכים, פתקים להצבעות, בקבוק שתיה, טוש, ספר, כדור או חפץ אחר
כמה זמן? תלוי כמה החניכים אוהבים לדבר ולהשתתף בדיונים.. :) חניכות שלי השתתפו אדיר  :-D  אז לקח בערך שעה ורבע
לאיזה גילאים? ד, ה ולפעמים גם ו
1. מלך התנועות- כשכולם מאוחדים אין מישהו אחד שמוביל את כולם, אלא כולם שווים.

2. סיפור: (מוזמנים למרקר שורות ולחלק לכל מי ש_____ למשל שורה לכל מי יש לו עיניים ירוקות, יש לו שיער שחור, לומד ב, או סתם לחלק שורות לחניכים)
אם במקרה אני פוגש מישהו שלא מבין אותי 
או חושב שאני תינוק. אם במקרה אני פוגש 
מישהו כזה אני תכף מספר לו על האיש הירוק 

היה היה פעם, בעיר ירוקה, גר לו איש אחד, 
איש ירוק. האיש הירוק גר בבית ירוק עם 
דלת ירוקה וחלונות ירוקים 

הייתה לו אישה ירוקה ושני ילדים ירוקים 
ובלילות הוא היה ישן במיטה הירוקה שלו 
וחולם חלומות ירוקים-ירוקים 

יום אחד קם האיש הירוק בבקר ירוק,נעל 
נעליים ירוקות, לבש חולצה ירוקה ומכנסיים 
ירוקים על ראשו חבש כובע ירוק ויצא החוצה 

האיש הירוק נכנס לאוטו הירוק שלו ונסע 
בכביש הירוק במהירות ירוקה מצד אחד של 
הכביש ראה האיש ים ירוק ומצד שני המון פרחים ירוקים 

זה היה יום יפה, והאיש הירוק שמח 
ושר שירים ירוקים ועשן סיגריה ירוקה 
עם עשן ירוק 

ואז ראה האיש הירוק, שעל שפת הכביש 
עומד איש כחול האיש הירוק עצר את האוטו 
הירוק שלו ושאל את האיש הכחול 

"הי" איש כחול מה אתה עושה פה? 
"אני" אמר האיש הכחול אני מסיפור אחר 

3. הצבעות על עונשים קולקטיביים. מחלקים לכל אחד פתק ירוק-צודק, ופתק אדום- לא צודק. (לכתוב עליהם את זה..) בכל ההצבעות לשאול מישהו למה הוא חושב ככה, ויתפתח דיון מעצמו, או לעשות סבב למה כל אחד הצביע ככה

א. בתפילת מנחה בשבת הפריעו כמה בנות והקומונרית החליטה עם המדריכות שאין להם פעולה, בגלל הבנות שהפריעו. היו קצת בנות שלא הפריעו. צודק?
ב. שמעון, בן מהכיתה החליט שהוא עושה חרם על יוסי, בן אחר מהכיתה והכיתה שיתפה פעולה. המורה החליטה להעניש את כל היתה.  צודק?
ג. מלך אחד היה מלך לא כ"כ טוב- הממלכה לא אהבה אותו כ"כ והתחיל מרד. את המרד הוביל אדם אחד אבל רוב העם הלך אחריו. המלך החליט לשלוח לכלא רק את המוביל ולא להעניש את כל מי שהלך אחריו. צודק?
ד. כיתה ה5 השאירה את כל הכסאות על הרצפה במקום להרים אותם בסוף היום. כמה ילדים מכיתה ה3 ראו את זה והרימו את כל הכסאות. המנהלת החליטה לתת פרס לכל כיתה ה3 ולא רק לילדים שעשו את זה. צודק?

- בתור חברה לפעמים אנחנו נענשים עונשים או פרסים קולקטיביים (משותפים לכולם, למרות שרק חלק צריכים או רוצים).  עד כמה אנחנו צריכים להיות שותפים אחד בצרות או בשמחות של השני? ועד כמה כל אחד צריך לקבל לעצמו גם טוב וגם רע?  :o

4. להעביר בקבוק מים או חפץ אחר בין הרגליים של כולם (חייבים רק עם הרגליים) ולמדוד זמן כמה זמן לוקח- צרך כמה שפחות זמן..  :-D  אחרי שמצליחים, מוסיפים לאט לאט עוד חפצים: כדור, ספר, טוש. - שיתוף פעולה בין כולם מתוך  אחדות.

תהנו  :-D :-D :-D

  • שחרר 08/06/2018, 13:40
    איך הסיפור קשור? :)
  • צוריאל 06/02/2019, 21:24
    האיש הירוק חי במקום בו כולם אחידים, הכל ירוק ופתאום כשהוא רואה אדם כחול הוא נבהל, אחידות היא לא טובה אך אחדות זו לא אחידות אחדות זה אנשים שיכולים להיות שונים מאוד ובכל זאת מאוחדים ומגובשים=)
  • כיפה אדומה14 12/09/2019, 21:59
    פעולה מהממת!
    אנסה תודה!
  • תגובה מהירה:



    חזור אל פעולות

    השארו מעודכנים!