1. תולים דפים על הקיר שעל כל אחד כתוב משפט. למשל:
- יום הזיכרון זה יום בשנה שגורם לי לעצור שניה ולהבין בזכות מה אני חיה בארץ הזאת
- משל לאב ובן שהיו מהלכים בדרך, נתייגע הבן ושאל את האב- היכן היא המדינה? אמר לו- סימן זה יהיה בדרכך- אם ראית בית קברות לפניך הרי היא, המדינה, קרובה אליך. (מדרש תהילים שוחר טוב, כ)
כל אחת בוחרת משפט וצריכה לקשר אותו לסיפור אישי שלה / להסביר למה היא התחברה אליו.
2. המלאכים של היום / ברק עוזרי:
למלאכים של היום אין טבעת לבנה מעל הראש,
יש להם קסדה.הם לא לבנים, צחורים כשלג,
הם לבושים חאקי.לא תראו כנפיים בוקעות מגבם,
המקום שם תפוס על ידי אפוד.אין להם נבל בידיים,
ואם הם מנגנים אז זה בכלים שונים לגמרי.למלאך של פעם היתה שליחות אחת,
היום, מלאך שמסיים משימה אחת מיד מוקפץ למשימה הבאה.המלאכים ההם, מחולקים כיתות כיתות.
גם מלאכינו מחולקים לכיתות ולמחלקות, פלוגות וגדודים.פעם, לילדים קראו בשמם של מלאכים: רפאל, גבריאל.
היום, למלאכים קוראים בשמות של ילדים: עוזי, גדי.המלאכים של פעם היו יורדים מהשמיים לארץ.המלאכים שלנו גדלים בארץ, ועולים בסערה השמימה.ברק עוזרי גר באפרת והיה החייל שנפל בגוש קטיף, בשמירה על חורבות פאת שדה. היה חייל בגולני. את הקטע הזה כתב לזכר עוזי כהן, חייל שלו שנפל בהר דב בתמוז תשס"ה (2005).
http://www.efrat-memorial.org/barak/index.html
http://www.efrat-memorial.org/barak/barak.html
3.מביאים לחניכים דפים עם חלומות. למשל:
-אני רוצה לגרום לאנשים להיות שמחים יותר
-אני רוצה להתנדב
-אני רוצה להקפיד יותר על שמירת הלשון
- אני רוצה ללמוד לנגן בצ'לו וכו'.
החניכות מסתכלות על החלומות וחותמות על כל חלום שהן מסכימות איתו. אחכ נגיד שלחיילים היו בדיוק את אותם החלומות, הם רצו בדיוק את אותם הדברים, אבל ברגע אחד הכל נזגל מהם- כל החיים היו לפניהם.
-דיון: למה יש בכלל את יום הזיכרון? למה אנחנו צריכים אותו??
סיכום:
המטרה העיקרית של יום הזיכרון היא לגרום לנו לא לשכוח את החיילים וההרוגים, ולגרום לנו להוקיר תודה לאלה שמסרו את נפשם למעננו. האנשים האלה נהרגו על קידוש ה' ולמען ערכים, והקריבו את חייהם למעננו וזה צריך ללוות אותנו ביומיום. אנחנו צריכים לתרגם את זה למעשים טובים ולעשות את כל הטוב שהם נעצרו מלעשות אותו.
מה להביא? דפים עם משפטים ל1, דפים עם חלומות, עטים, סלוטייפ, "המלאכים של היום".