פתיחה - משחקים קרב תרנגולות. (15 דק)
כולם עומדים באזור מסוים, כאשר כולם עומדים על רגל אחת, וידיים משולבות. כל אחד צריך לגרום לשאר חברי הקבוצה ליפול, לפתוח את הידיים או להניח את שני הרגליים על הקרקע.
זה משחק שמדמה אלימות פיזית.
מניחים על הרצפה אפליקציות שקשורות לרשתות חברתיות. (10 דק)
לכל חניך/ה יש שקית והו/יא לוקח/ת את האפליקציות שיש לו/ה בטלפון וממספר/ת אותן לפי האפליקציה שבה היא הכי משתמש/ת עד לזאת שהכי פחות. (1 הכי בשימוש)
המדריכה מקריאה מספר וכל פעם כל חניך/ה מניח/ה את האפליקציה של המספר הזה במרכז המעגל. (אפליקציות: אינסטגרם, ווצאפ, פייסבוק, טיקטוק, טוויטר, סנאפצ'אט, יוטיוב, פינטרסט, רדיט, סטיפס, מיקמק (?))
אחרי זה שואלים: מה את/ה אוהב/ת בה ולמה דווקא בה את/ה הכי משתמש/ת ומפתחים דיון.
מעלים מקרים ושואלים את הקבוצה איך היו מתנהגים/ות במצבים האלה. (20 דק)
- ביום העצמאות אני מקבלת הודעה בווצאפ ממספר שאני לא מכירה. בפרופיל הוא נראה בן 10, הוא שולח לי - "היי מה קורה? איך קוראים לך? איפה את גרה?"
- מישהו בקבוצה של הכיתה מתחיל לשלוח תמונות מביכות של אחד הילדים ולשלוח עליו קללות וכו'...
- חברה העלתה תמונה לאינסטגרם ואנשים הגיבו לה תגובות רעות כמו - "יא שמנה", "מי רוצה אותך", "איכס מחקי מהר", "זה הרס לי את היום" וכו'...
- אתם בלייב של מישהו מפורסם שאתם עוקבים אחריו ופתאום אתם רואים שנשים מתחילים לרדת עליו בתגובות.
משימה - (5 דק לחיפוש, 5 דק לכל אחד)
כל אחד/ת צריך/ה למצוא מקרה של בריונות ברשת/ פיזית/ מילולית, לקרוא קצת על המקרה ואז כל אחד/ת ת/יסביר ות/ידבר על המקרה מול שאר הקבוצה.
סיום - שיר ודיון (15 דק)
משמיעים את השיר "מילים פוגעות" (מתוך היי סקול פסטיגל) עם המילים
https://www.youtube.com/watch?v=0lyWmXjEqqwשואלים אותם/ן מה הם/ן חושבים/ות על השיר, איזה רגשות הוא מעורר בהם/ן, איך הם/ן חושבים/ות שצריך להתנהג ולפעול בסיטואציה כזאת. (כפעיל במעשה, כצופה מהצד, כקורבן)
מסיימים ואומרים להם שהם אף פעם לא לבד ואנחנו תמיד כאן לכל דבר לייעץ לשמוע להכיל ולתת ושבאמת יהיו זהירות ברשת מאנשים לא מזוהים ומוזרים וכו...
* אם יש זמן, אפשר לשאול אותם אם מישהו מהם עבר אי פעם בריונות מאחד הסוגים, עשה למישהו אחר בריונות מאחד הסוגים, או שמע ממקור ראשון על בריונות מאחד הסוגים.
בהצלחה 3>