עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

אחדות ושיתוף פעולה

מסר: בחברה, כל אחד מביא איתו משהו מיוחד ועבודה בשיתוף פעולה יוצרת דברים גדולים.
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

אחדות ושיתוף פעולה

הודעהעל ידי כפיר ורהפטיג מנהל ראשי » 14/04/2019, 23:04

מה צריך להכין מראש: פאזלים, מטפחות\חולצות לכיסוי עיניים, לדאוג שיש מספיק כסאות.

מתחילים עם משחק קצר: מסדרים כסאות במעגל כמספר החניכים. מגדירים את החוקים: כל כסא שאין עליו שלוש רגליים או יותר- המדריכים לוקחים אותו. מי שנופל, נפסל. מהר מאוד כמובן החניכים
יתחילו להצמד על הכסאות שיילכו וייעלמו. אם רוצים, אפשר לעשות את זה כתחרות בין שתיים (או יותר) קבוצות ולראות איזו קבוצה שורדת עם הכי הרבה ילדים על הכי מעט כסאות.

לאחר מכן מתחלקים לזוגות. בכל זוג יש אחד שמכסים לו את העיניים ואחד שקושרים לו את הידיים. יש כמה אופציות לתחרויות בין הזוגות שאפשר לעשות:

·         כל זוג צריך לבנות פאזל. המנצח הוא הזוג שגומר ראשון.
·         כל זוג צריך לצייר בית. המנצח הוא הזוג שמצייר את הבית הכי יפה.
·         כל זוג צריך לאסוף ערימה של פתקים עם מספרים שמפוזרים בחדר, לפי הסדר. המנצח הוא הזוג שמסיים ראשון.

העניין החוזר בכל התחרויות הוא שמי שיכול לפעול לא יכול לראות, ומי שיכול לראות יכול רק לכוון את החבר שלו, אבל לא לעשות שום דבר בעצמו.

אם יש זמן: אם יש זמן, אפשר לחלק את השבט לשתי קבוצות או יותר, ולהכין מסלול מכשולים. על כל קבוצה שכל חבריה יעברו את מסלול המכשולים ויגיעו לצד השני. מי שנוגע במכשול- חוזר לקו ההתחלה . אבל, כל חברי הקבוצה מכוסי עיניים, חוץ ממישהו אחד שהוא צריך לכוון את כל חברי הקבוצה- אבל בלי לגעת בהם, רק בדיבורים. אם רוצים, אפשר שכל פעם מי שכיוונו אותו עכשיו לצד השני יהיה זה שמכוון את הבא בתור.

במשחק הבא מתחלקים לכמה קבוצות (בהתאם לגודל השבט. כדאי ארבע קבוצות). כל אחד מקבל חלק של פאזל, והקבוצה שמשלימה את הפאזל שלה ראשונה מנצחת. אבל פה יש טוויסט- כל קבוצה בעצם מקבלת רק חלק מהפאזל השלם, ורק אם כל הקבוצות יתאחדו ביחד הן יצליחו להשלים את הפאזל ולזכות בפרס. אם רוצים ויש זמן, אפשר לעשות את המשחק מעניין יותר- מכינים מלא פתקים עם משימות (לקפוץ על רגל אחת שלושים פעמים, לעשות עשר שכיבות סמיכה, לרוץ מסביב לסניף שלוש פעמים וכאלה). כל חניך מגריל משימה, ורק אחרי שהוא משלים את המשימה הוא מקבל את חלק הפאזל שלו.

מסיימים בסיפור:
למלך אחד היה רעיון, לבנות לעצמו ארמון בלב ים. לצערו, לא היה אי ליד הממלכה, ולא היה לו איפה לבנות את הארמון. לכן, הוא החליט לאסוף את כל הספינות בממלכה, להצמיד אותן אחד לשנייה עם חבלים, ולבנות על גביהן את הארמון. כך חלף לו כמה זמן, עד שאחד מרבי החובל החליט שנמאס לו לעגון באותו מקום, ושהוא רוצה לחזור לשוט. ברגע שרב החובל ניתק את הספינה, הארמון התמוטט כמובן אל הים...
 
מסכמים את הפעולה:
כאשר חיים בחברה אחת, חייבים לעבוד ביחד בשיתוף פעולה כדי שדברים יצליחו. לפעמים צריך להדחף ביחד, למרות שזה פחות נוח (למשל כמו במשחק עם הכסאות), כי אחרת כולנו נפסיד. לפעמים כל אחד יודע לעשות משהו אחד (כמו במשחקים עם העיניים המכוסות), וכשכולם משלבים את מה שהם יודעים- אז כל הקבוצה מסוגלת לעשות דברים יותר ויותר גדולים.

בע"ה שנעבוד יחד באחדות ושיתוף פעולה ונעשה דברים גדולים יותר.

צ'ופר:
מביאים לכל חניך צ'ופר גדור בצורה של חלק מפאזל ועליו רושמים:

"משל למלך שהביא ספינות וחיברן זו לזו במסמרים ובהגנים, ובנה עליהם פלטין. כל זמן שהספינות קיימות פלטין קיימת, נשתברו הספינות אבדה פלטין. כך כל זמן שישראל עשויין אגודה אחת מלמטן, מלכות שמיים מתקיימת בהן מלמעלן, שנאמר" 'הבונה בשמיים מעלותיו ואגודתו על ארץ יסדה" (מדרש הגדול, דברים ל"ג ה')

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!