עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

קהילה

מסר: החניכים יבינו ויכירו את הקהילה שלהם
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

קהילה

הודעהעל ידי אושר הצופיפניקית קומנרית » 03/01/2020, 11:52

הפעולה כתובה בלשון נקבה מטעמי נוחות
משחק תחרות
- משחקים קומקום , עומדים במעגל , ואני
מתחילה לומר ״קומקום , קומקום , קומקום אני קומקום״ עם תנועה כלשהי , וכשאני מסיימת זה שעומד לידי עושה בדיוק את אותו דבר תוך כדי שאני עושה תנועה ומילה חדשה (המילים והתנועות החדשות הן לבחירתכם ❗️) וככה זה עובר מאחד לשני ונוצרת ״מקהלה״ כזו ..(10 דק)  


שיתוף - יושבים במעגל וכל אחד אומר איך עבר עליו השבוע בתורו , חשוב לעודד את החניכים בין אם עבר עליהם שבוע רע לבין אם עבר עליהם שבוע טוב .(15 דק) 

תוכן - מה הופך קבוצת אנשים לקהילה ? : 
 הבעה יצירתית :(20 דק)
 
מחלקים לכל חניך ציור של שעון - ומבקשים מהם למלא את העיגולים הפנימיים של השעון לפי סדר היום שלהם ביום שיש, ולפרק מהם הדברים שביצעו בזמנים אלה ? עם מי ? לדוגמה: "הייתי בבית ועשיתי שיעורים עם אחי, הלכתי לבית הספר, הלכתי לחוג, הייתי בשבט , הייתי בסופר" ועוד. בוחרים חניך שיציג (עדיף חניך שלא השתלב כל כך) . המדריך יסב את תשומת לבם של החניכים לקהילות שסובבות אותם במהלך היום, וירשום על לוח או על פלקט שתלוי על הקיר (לדוגמה: משפחה, החברים לכיתה, החניכים בשבט ובקבוצה, משתתפים אחרים בחוג, ועוד).


הסבר  + חשיבה משותפת :קוראים להם את מחווה פשוטה : (5 דק)
מחווה פשוטה / ג'והן וו. שלוטר יום אחד חזר מארק מבית הספר הביתה והבחין בנער לפניו שמעד והפיל את כל הספרים שהחזיק , יחד עם מקל בייסבול, שני סוודרים, כפפת בייסבול ורשמקול. מארק התכופף ועזר לנער להרים את החפצים שנפלו. מכיוון שהלכו באותה דרך, הוא הציע לשאת חלק מהדברים. כאשר המשיכו ללכת גילה מארק ששמו של הנער היה ביל, שהוא אהב משחקי וידאו, בייסבול והיסטוריה, ושהיו לו בעיות בנושאים אחדים בלימודים וכי הוא נפרד מהחברה שלו. הם הגיעו לביתו של ביל תחילה ומארק הוזמן לשתות קולה ולראות טלוויזיה. אחר הצהריים עבר בנעימות, ומארק הלך הביתה. הם המשיכו להתראות בבית הספר, אכלו יחד מדי פעם, וסיימו יחד את חטיבת הביניים. הם הגיעו לאותו בית ספר תיכון, שם שמרו על קשר במשך השנים. שלושה שבועות לפני סיום הלימודים בתיכון שאל ביל את מארק אם הם יוכלו לשוחח . ביל הזכיר לו את אותו יום שנים אחדות קודם לכן בו נפגשו בראשונה. "האם חשבת מדוע לקחתי כל כך הרבה דברים איתי הביתה באותו יום " ? שאל ביל. "פשוט הוצאתי את כל הדברים מהתא שלי בבית הספר משום שלא רציתי שלמישהו אחר יהיה בלגן. אתה מבין, החבאתי כמה מגלולות השינה של אימי ורציתי להתאבד. אבל אחרי שבילינו יחד הבנתי שאם אתאבד, לא אוכל ליהנות איתך כמו באותו יום , אז אתה מבין, מארק, כאשר עזרת לי לאסוף את הספרים באותו יום עשית הרבה יותר. הצלת את חיי."-מבקשים מהם לחשוב על תנועות נוער שהם מכירים , וכותבים על בריסטול , מבקשים מהם לבחור עם איזה תנועת נוער הם ירצו לעשות את הנתינה לקהילה . (10 דק)
ציוד : 
2 בריסטולים גדולים
סלוטייפ (כדי לתלות את הבריסטולים) 
עטים כמספר החניכים 
ציורי שעון כמספר החניכים 
הסיפור מחווה פשוטה (עדיף מודפס) 
לורד כדי לכתוב על הבריסטולים 
-
לא לשכוח לסדר את החדר לפני ולתלות את הבריסטולים ! 

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!