אם רוצים לעשות את הפעולה בזום אז מצורפת מצגת..
*משחקים את המשחק מי בא למסיבה.
הוראות:•בוחרים חניך אחד שהוא כביכול עושה מסיבה ומחליט ע"פ חוקיות מסוימת מי נכנס למסיבה ומי לא. המטרה של כל השאר היא לגלות מה החוקיות אותה 'בעל המסיבה' בחרה. כל אחד בתורו אומר: "אני מביא _____ למסיבה" ו'בעל המסיבה' עונה אם מה שהוא מביא נכנס למסיבה או לא.•חוקיות לדוגמא: רק אנשים מסוימים מהמעגל [רק בלונדיניות למשל]•רק דברים שנמצאים בסניף [ארון, ברז, ספסל. פיל, במקרה הזה, לא יכנס..]•משתתפת יכולה להיכנס למסיבה רק אם הביאה מתנה שמתחילה באות של שמו [נעמה•מביאה נחש, אביטל מביאה אחדות].•ועוד חוקיות מסויימות ככל העולה על רוחכם.•כשלמישהו יש ניחוש מה החוקיות הוא יכול לנחש ואם הוא צודק אז מעולה ואם לא אז התבזבז לו התור...ממשיכים ככה את הסבב עד שמגלים מה החוקיות.
בתחילת המשחק החניך שבחר את החוקיות אומר דוגמה למשהו אחד שנכנס למסיבה ואז מתחילים תמשחק. אם ממש מתקשים אפשר לבקש ממנו שיגיד עוד דוגמה למהו שנכנס למסיבה וככה הלאה.
-בזום עוים אותו דבר בדיוק פשוט הסבב יהיה לפי הסדר שהחניכים מופיעים בזום של המדריך.
*מחלקים את החניכים לשלוש קבוצות וכל קבוצה מקבלת סיטואציה שקשורה לקבלת האחר יא קוראת אותה ודנה בשאלה מה היא הייתה עושה אם היא הייתה בסיטואציה הזאת. אם יש קצת חניכים או שאין אפשרות לחלק לקבוצות פשוט מקריאים לכולם ביחד ונותנים לזה להתפתח. בזום אפשר לחלק לחדרים אם רוצים ואם לא פשוט לעשות כולם ביחד.
*אם זה בזום אז מראים את הסרטון הבא שמראה יפה ממש את הקטע של קבלת השונה וכמה זה חשוב ומסכם את הפעולה. • •https://www.youtube.com/watch?v=cDHHotmAKfUאם זה באמיתי אפשר לקרוא להם את הקטע " הברווזון המכוער":
הברווזון המכוער/הנס כריסטיאן אנדרסןטינה הברווזה ציפתה בקוצר רוח להולדת אפרוחיה.
כשהגיעה השעה, בקעו האפרוחים בזה אחר זה מקליפת הביצה. רק הביצה הגדולה מכול השתהתה ולא הצליחה לבקע את הקליפה.
כעבור זמן-מה, בקע מן הביצה הגדולה אפרוח מוזר ואפור. הוא היה כהה יותר משאר האפרוחים.
"לא נורא. הוא ישתנה," חשבה לעצמה אמא ברווזה והביטה ברוך בצאצא החדש שלה.
הימים חלפו, והברווזון המוזר לא השתנה כלל.
כל חיות החווה לעגו לו וכינו אותו "הברווזון המכוער".
הברווזון המסכן, שלא היה מסוגל לסבול את ההצקות, החליט לעזוב את החווה.
הוא שוטט ושוטט ללא מטרה עד רדת הלילה. הוא פחד מאוד ויותר מכך היה רעב ועייף.
לבסוף, נרדם ליד גזע עץ ושקע בשינה עמוקה.
קול פטפוט רעשני העיר אותו משנתו בבוקר המחרת..
הוא פקח את עיניו ונוכח כי נרדם לצד אגם יפהפה, שלהקת ברווזי בר שיחקה בו והשמיעה קולות שימחה.
הוא שמח מאוד והחליט לפתוח בשיחה עם ידידיו העליזים.
לפתע נשמע קול של יריות שהבריח את הברווזים.
שוב נותר הברווזון לבדו.
במהרה מצא הברווזון חווה חדשה להתגורר בה. שם אשת האיכר האכילה אותו ונתנה לו לישון ליד האח הבוערת והחמימה.
אבל, הוא מאוד התגעגע לאגם ולכן החליט לצאת לחפש אגם חדש לגור בו.
ימים על ימים שוטט בודד וחסר מנוחה, עד שנקרה דרכו אגם. שם למד לחיות ממה שהעניק לו הטבע.
ידידינו הקטן גדל במקצת מדי יום ומבלי שהרגיש בכך מראהו השתנה.
כשהביט בברבורים שעפו מסביבו, לא יכול היה שלא לחוש קנאה. הם היו יפים ואציליים.
עם בוא האביב, הגיעה להקת ברבורים יפהפיים להתגורר באגם. עד מהרה התקרבו אל הברווזון ובקשו לשוחח עימו.
"הברווזון המכוער" לא האמין כי היצורים הנהדרים הללו רוצים להיות ידידיו; הוא, שהיה כה מכוער וכה מגושם.
לפתע השתקפה אליו דמותו מתוך מימי האגם ונותר פעור פה.
לבסוף הבין – הוא עצמו היה אחד מאותם ברבורים נהדרים.
הוא הצטרף ללהקה וחי עמם באושר לנצח
מסכמים את הפעולה
המשחק מי בא למסיבה מתקשר בכך שמי שלא נתנו לו להיכנס הרגיש מבואס וכו.
ואנחנו צריכים תמידוזה חשוב מאוד לקבל את מי ששונה ממנו ואת האחר גם אם זה קשה לפעמים זה מוסיף כל כך הרבה טוב. ה' ברא בעולם שלנו הרבה אנשים שהם שונים ומיוחדים ואנחנו צריכים לקבל את כוללם . זה שהם מיוחדים זה לא אשמתם וזה לא הופך אותם לפחות טובים . וגם חשוב לא להראות ולהדגיש להם את השוני אלא באמת לתת להם הרגשה שהם כמו כולם ואוהבים אותם ואם נצליח לקחת את זה לחיים של כל אחד מאיתנו זה יכול להוסיף כל כך הרבה טוב בעולם.
התאמה לתקופת הקורונה
אפשר להעביר את הפעולה גם בזום ויוצא פצצה.