עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

קבלת השונה

אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

קבלת השונה

הודעהעל ידי נטע מנהלת לשעבר תודה על תרומתך! » 02/02/2014, 21:35

שם הפעולה:
טווח גילאים:
אורך הפעולה:
מצרכים:
מכינים פתקיות עם מוגבלויות שונות, כל חניך מגריל מוגבלות.
עם המוגבלויות האלה משחקים מחניים (מטרת כל קבוצה לנצח למרות המוגבלויות) בכל קבוצה אותם מוגבלויות! 
מוגבלויות לדוגמא: עיוור (עיינים קשורות) בלי יד אחת, בלי 2 ידיים, לקפוץ רק על רגל אחת, 2 רגליים קשורות, אילם, יכול רק לשבת וכו'. 
הכדור במשחק חייב לעבור אצל כל המשתתפים בקבוצה לפני שהוא יכול לעבור לקבוצה השניה!

מכינים שלטים עם "סטיגמות". כלומר, שם כולל לקבוצת בני אדם.
מרימים כל שלט בנפרד ואומרים לחניכים לזרוק את כל האסוציאציות שעולות להם.
לדוגמא: ערבי, חנון, עיוור, פיגור שכלי, שיתוק מוחין, פרחה, ערס, רוסים, אמריקאים, דוסים, כסא גלגלים וכו'

מקריאים תוך כדי הצגה (החניכים מציגים)את דירה להשכיר.

פותחים את הנושא לדיון..... (האם אנחנו מקבלים את השונה? למה הוא שונה? האם כל אחד מאיתנו הוא שונה? איך מתייחסים למישהו אחר שהוא שונה?
כדאי גם לקרוא קודם את דירה להשכיר, אפשר להוציא ממנו מסר חזק על קבלת השונה, במיוחד בקטע עם החזיר שלא מוכן לשבת עם חתולה כושית)

  • אנונימי 22/09/2016, 21:28
    מה המטרה שמכינים שלטים עם "סטיגמות". כלומר, שם כולל לקבוצת בני אדם.
    מרימים כל שלט בנפרד ואומרים לחניכים לזרוק את כל האסוציאציות שעולות להם.
    לדוגמא: ערבי, חנון, עיוור, פיגור שכלי, שיתוק מוחין, פרחה, ערס, רוסים, אמריקאים, דוסים, כסא גלגלים וכו
    המשחק הזה אמור להוציא מהם קללות או מה מה המטרה של הסטיגמות מה זה נותן טוב?'
  • אורח 02/08/2018, 15:40
    להראות להם שכל מה שהם חושבים ותופסים על הסטיגמה היא באמת שטויות
  • אורח 31/08/2018, 15:26
    מאיפה אני משיג את הקטע דירה להזכיר
  • תגובה מהירה:



    חזור אל פעולות

    השארו מעודכנים!