מהלך הפעולה:
פתיחה~
(הפעולה מיועדת לגליאי א-ה)
בפעולה זו נראה לחניכים שכולנו שווים בסופו של דבר וכולנו עוברים קשיים. מי פחות ומי יותר כל אחד בדבר אחר(:
נשחק איתם שני משחקים:
- פרה עיוורת.
- תופסת- רק שהתופס צריך לתפוס עם רגל אחת.
המחשה= ניתן לשני חניכים במקביל לקרוא קטע או ספר ילדים (לא משנה איזה) בקול רם. (רוב הסיכויים שהחניכים יתבלבלו ולא יצליחו לקרוא שוטף.)
ישר לאחר מכן הסיפור:
הכירו את נחמן:
נחמן הוא ילד ממש מצויין.
ואצלו לא כל דבר מובן-
נחמן הוא בן 5 אך הוא עדיין קטן,
קשה לו ללכת לבד אל הגן.
וגם הוא מתקשה לדבר באופן מובן.
לנחמן יש דיבור לא ברור כמו ילד קטן
ונחמן מרכיב על עיניו משקפיים-
ואיתם הוא נראה קצת חלמן...
יש לנחמן החמוד עוד דברים מיוחדים. ויפים וטובים...
נחמן אינו ילד פשוט ורגיל,
נחמני הוא ילד שמלא בשמחה וגיל!
אותו לא תמצאו בבוקר בערב ובכל היום
בלי חיוך פרוש על שפתותיו בכל זמן ומקום.
בשעה מוקדמת אותו אוספת הסעה
עם אמא המלווה
ועם הנהג יניב אליו הוא מחייך באהבה.
עם נחמן היקר נוסעת בהסעה ילדה חמודה
וגם היא על נחמן אהודה.
אליה נחמן שולח חיוכים כל הדרך
ומוחא לה כפיים עד שמגיעים לכרך.
נחמני נוסע לגן מיוחד מרחק ניכר
אך כשהוא מגיע לחני הגננת -חיוך על שפתיו וזה העיקר!
חיוך וחיבוק מדדה אליה צעדיים
ומי ייתן וירבה צעדים כמו החיוכים על השפתיים...
בסוף יום ארוך בגן, אחרי מנוחה, ארוחות וחיוכים
חוזר נחמן אל אחיותיו ואל ביתו
ושם הוא ממשיך בדרכו- והחיוך איתו!
נסביר לחניכים מיהו ילד מיוחד דרך נחמן.
סיכום~
נשאל את החניכים שאלה: מיהו ילד מיוחד בעיינכם?
לאחר מכן, נסכם.
בהתחלה, שיחקנו משחקים רגילים, עם טיפה שינוי- ככה גם הילדים המיוחדים. הם בדיוק כמונו רק עם שינוי קטן ומתוק, ועלינו לקבלם ולאהוב אותם כמו כולם, במיוחד אחרי שראינו שזה "לא כזה קל" לשחק תופסת על רגל אחת או ללכת בלי לראות...(:
לאחר מכן שמענו סיפור עם ילד מיוחד ואהוב- נחמן שאהב לחייך המון, וקיבלנו קצת הצצה לסדר יומו.
לבסוף ביררנו מיהו ילד מיוחד, ומי הוא בעיינינו. הבנו שהוא כמונו לחלוטין. רק מתקשה ללכת או לדבר,או כל דבר אחר! אבל זה בסדר, ואנחנו מקבלים אוהבים אותו כמו שהוא! גם אם לעיתים נראה לנו שהוא קצת שונה מאיתנו...
בהצלחה!