על ידי הדר אמרני
» 11/07/2021, 23:18
ניצול זמן
שלב א׳-משחק הכיסא הריק-יש מעגל של כיסאות ילדה עומדת באמצע והמטרה שלה זה להתיישב בכיסא הריק כולן צריכות לזוז כמה שיותר מהר בסדר של המעגל ככה שהילדה לא תצליח לשבת
שלב ב׳- מתחלקים לקבוצות כל קבוצות מקבלת סיטואציה וצריכה לדון בה כמה דקות ולענות על השאלות של הסיטואציה ולשתף בתשובות את השבט
סיטואציות:
1)הייתה יומולדת לאחת מהבנות בכיתה והיא מממש לא חברה שלי כמתנה היא הביאה לנו לוחופש שווה ממש ובדיוק אתמול דיברתי עם אמא שלי ואמרתי לה שאני צריכה לוח שיעשה לי סדר והמדפסת שלנו התקלקלה
למה צריך לוחופש? במה זה עוזר?
מה לעשות עם הלוח חופש להשתמש ?לזרוק?
2) קוראים לי דנה והייתה לי שנה קשה עמוסה בבגרויות אז החלטתי שהחופש אין לי כוח לעשות עם עצמי משהו אני רוצה להיות כל היום במיטה עם סרטים לא רוצה לראות מלא אנשים להיות עם עצמי
אתן חושבות שדנה תצליח לעמוד במה שהיא הציבה לעצמה?
אתן מסכימות עם הדרך של דנה ?(שככה צריך להתנהג בחופש)
3) הייתי בשיעור תורה והרב של האולפנא אמר משפט על החופש - שאין דבר כזה חופש פשוט בחופש אנחנו מתמקדים במשהו אחר במקום בלימודים -
מסכימות עם המשפט הזה? מזה חופש בשבילכן
כל אחת צריכה לומר דבר אחד שהיא תכננה לחופש…
שלב ג׳- עומדים במעגל ויש פתקים עם מספרים על הרצפה והמטרה שכולן ידרכו בכמה שפחות זמן על המספרים לפי הסדר מבלי ששתי בנות דורכות על אותו פתק כדאי לעשות כמה סבבים של זה ולדרבן אותם לקצר את הזמן שלהם
שלב ד׳- כל ילדה צריכה לומר מזה בשבילה חופש גדול במילה אחת ולמסור את הכדור למישהי אחרת כך שכולן יקבלו
סיום-הסבר של המדריך מזה ניצול זמן ושצריך לנצל את החופש ולא לבזבז כל דקה כי כל יום חשוב וכל יום הוא נותן משהו ושאין באמת דבר כזה חופש גדול זו פשוט תקופה שבה מתמקדים במשהו אחר בחיים ולא בלימודים אלא בדברים שאוהבים שהדבר היחידי שיכול להפוך אתזה לגדול אלא אנחנו!!!