1. שמים על הרצפה 2 ערימות של סוכריות\גולות\דברים כאלה ומבקשים מהחניכיםלהכין מערימה אחת מגן דוד. אחרי שהם מסיימים להכין לוקחים 3 סוכריות מכל ערימה
ושואלים איפה שמים לב יותר לזה שלקחנו 3 סוכריות. כמובן שהתשובה תהיה שמהמגן דוד
2. בוחרים 2 חניכים, לחניך אחד קושרים את העיניים ולחניך אחד את הרגליים.הם צריכים להגיע ביחד למקום מסוים. כל אחד צריך לעזור לשני להגיע, החניך עם
העיניים השורות צריך לעזור לחניך עם הרגליים הקשורות ולהפך. אפשר לעשות זאת כתחרות
בין 2 זוגות.
3. מחלקים את השבט לשתי קבוצות. לכל קבוצה נותנים סוגים שונים שלאנשים מהעם (קובץ נספחים א). מבקשיםמהחניכים לסדר אותם לפי הסדר של מי יותר טוב ומי פחות. החניכים צריכים להבין לבד
מה הכוונה במושג "טוב" כמובן שיהיה וויכוח בסידור הפתקים של הדמויות
ויווצר וויכוח.
4. סיפור: האיש הזה הוא אחי\יאיר לפיד (נספח ב)
5. מסר: במדינה שלנו יש המון סוגי אנשים ולכל אחד חשיבה אחרת ואופי אחר.במשחק הראשון ראינו שכשאנחנו עם ישראל, שלם ומאוחד כל חלק קטן שחבר הוא משמעותי.
במשחק השני ראינו שכל אחד היה טוב במשהו אחר. אחד בהליכה ואחד בראייה, וכך כשהם
היו ביחד הם השלימו אחד את השני.
במחשק האחרון ראינו שאין כזה דבר "טוב יותר" ו-"טובפחות" כי כולנו עם ישראל, ורואים את זה כשהרשימות של שתי הקבוצות לא זהות.
6. צ'ופר-כולנו יהודים (מתוך קזבלן)
התאמה לתקופת הקורונה
כל חניך מכין מגן דוד וערמה מקפלות/לגו וכו,מחלקים את השבט לחדרים ומשתפים מסך של הנספח, חוזרים לחדר הראשי והם אומרים מה הם חשבו