על ידי בניהו כהן שמואלי
» 27/01/2023, 14:22
הקדמה:
בפעולה נסביר לחניכים מהו חסד פעוט (קטן) ונחשוב איתם האם הוא באמת משפיע
עזרים לפעולה: כדור
פתיחה:
נדבר עם החניכים על חסד
-למה חסד חשוב?
-מה היה קורה בעולם ללא חסד?
משחק:
מעמידים את החניכים במעגל ומוסרים את הכדור מאחד לאחד וכל אחד בתורו אומר מה לדעתו זה חסד
שיח פעיל- "חסד פעוט"
-נשאל את החניכים מה לדעתם נחשב חסד פעוט, קטן
(דוגמאות: חיוך, טפיחה על השכם, עידוד, להקשיב לחבר וכו')
-נשאל את החניכים אם הם חושבים שחסד פעוט באמת עושה משהו? האם הוא שווה משהו?!
סבב שיתוף
-נשב עם החניכים במעגל ונבקש מכל אחד מהם לספר על מקרה שהיה לו בהקשר לחסד פעוט, שהוא -לצורך הדוגמא- חייך למישהו שהיה עצוב או להפך
-עכשיו נשאל את החניכים האם אחרי שהם נזכרו ושמעו סיפורים על כזה חסד האם חסד פעוט שלא מצריך מאיתנו מאמץ הוא חסר משמעות?!
משחק
-נדבר קצת עם החניכים על כוחו של חיוך ונעביר את המסר במשחק:
תחרות חיוכים (או תחרות צחוקים)
נסכם:
חסד פעוט, חסד קטן שלא מצריך מאיתנו שום מאמץ יכול לשנות יום של בנאדם
בהצלחה!
אין עליכם אלופים!