שמירה עשיתי

מערך השגת מטרות- פעולה 2- בחירת מטרה

אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

מערך השגת מטרות- פעולה 2- בחירת מטרה

הודעהעל ידי דביר שורץ » 30/12/2024, 16:13

רעיון המערך: חיינו בנויים מהמון מטרות קטנות וגדולות שאנו מציבים לעצמנו ועושים. החניכים ילמדו איך לבחור מטרה ואיך בסופו של דבר להגיע אל היעד הנחשק.

רעיון הפעולה: כדי שנצליח להשיג את המטרות שלנו עליינו להתמקד בכל פעם במטרה אחת ובמיוחד בכזו שכיף לנו לעשות אותה.
משחק: א) תופסת שכולם התופסים (אין תופס ספציפי- כל אחד יכול לתפוס ולהתפס). אומרים לכל אחד שהוא צריך לחשוב על שני ילדים שהוא רוצה לתפוס- רק אותם הוא תופס במשחק. מי שנתפס עומד במקום ולא זז. אחרי כמה סבבים (כדאי להגיד להם להחליף ילדים כל פעם) אומרים לכל אחד לחשוב רק על ילד אחד ואותו לתפוס. איפה החניכים הצליחו יותר, כשהיו להם 2 אנשים או אחד? במשחק אנו מראים להם שלפעמים כדאי להתרכז בדב אחד כדי להצליח בו- עדיף ציפור אחת ביד משניים על העץ.
ב) מעמידים את כולם בשורה (רצוי על רצפה עם ריצוף של משבצות). אומרים לכולם מטרה כלשהי (כמו לפתוח חנות גלידה). לאחר מכן שואלים אותם שאלות על המטרה והדרכים לביצוע. הנוא מעניין אותך? אתה רוצה לעשות את זה? אתה מוכן להשקיע בשביל זה? אתה רואה בבירור את היעד/מטרה? זה יהיה שווה לעשות את זה? זה דבר חשוב? כישלון זה אפשרות? אתה בטוח שאתה רוצה לעשות את זה? אם התשובה של החניך היא "כן" הוא מתקדם צעד (או משבצת) אם היא "לא" אז הוא נשאר במקום. מי התקדם הכי הרבה באמת רוצה את המטרה וכנראה כדאי לו לעשות אותה. חבל סתם לעשות דברים שאנחנו לא אוהבים זה גם יכול להרוס את הדברים האחרים.
סיפור: במהלך כל המערך ילווה אותנו סיפור בחרוזים (מופיע למטה) שכל קטע בו מתקשר לנושא אחר במערך (לפי הסדר). אפשר לקרוא בכל פעולה את החלק שלה והחלקים הקודמים כדי לעשות חזרה. בפעולה זו ממולץ לשים דגש על החלק השני (המודגש)  כמובן שממולץ לתת לחניכים להשלים את החרוזים תמונה
סיכום: אם נציב לעצמנו המון מטרות לא נוכל לעשות את כולן וגם את מה שכן נעשה, נעשה בצורה לא טובה. לכן כדאי לבחור מטרה אחת בכל פעם ולהתמקד בה. כמו שראינו בתופסת- יותר קל ונוח לתפוס רק אחד מאשר שניים. כשאנחנו באים לבחור מטרה כדאי לבחור אחת כזו שבאמת אנחנו רוצים ואוהבים. השאלות במשחק השני יכולות להיות שאלות מנחות לבחירת מטרה והתאמתה לכל אדם.

קמתי היום בחוסר רצון של ממש,
בלבי שוב התגנב החשש.
אין לי מטרה ואין לי מה לעשות,
חוץ מלשבת כל היום על כסאות.
אז החלטתי שאני הולך לעשות שינוי נאות,
אני הולך להשיג מטרות!

קודם כל לקחתי דף יפה,
נזהרתי שלא ישפך עליו קפה.
לקחתי עפרון מחודד,
והתחלתי לכתוב, הידד!
רק מטרה אחת כתבתי
כדי להצליח בזמן שהקצבתי.


ניסיתי להתחיל לעשות דברים,
אבל לא ידעתי מאין מתחילים.
אז מתחת למטרה רשמתי מטרות משנה,
אותן כל בוקר אני אשנה. [מלשון לשנות-לחזור על אותו דבר- כמו משנה]
כך התחלתי לעשות אחת אחת,
וכך התקדמתי בטוח אבל קצת לאט.

אומנם יש קצת כעסים,
מכל מיני חברים ואנשים.
לחלקם אני פתאום לוקח דבר אחד או שניים,
וחלקם לא מעניינים אותי גם אם יקפצו לשמיים.
לכן נשארתי מאוד לבד,
אז הבנתי ולמדתי לא לפגוע באף אחד.

בעודי מתקדם ומנסה צועקים עלי אנשים,
אומרים לי: "אתה לא תצליח, אתה ככל הילדים".
כמעט חשבתי להפסיק,
אבל דבר כזה רק יזיק.
חיש מהר קמתי מחדש,
והראתי להם שאני רוצה את זה ממש.
אפעל ואנסה עד שאשיג את המטרה,
וזה ממש לא דבר נורא.

ועכשיו מטרתי הוגשמה,
אלך לנוח מנוחה מדהימה.
אחשוב על מה שהיה ומה אפשר לשפר,
שאדע פעם הבאה יותר.
אקח לי עכשיו קצת זמן לחופשה,
ואחריה אמצא מטרה חדשה. 
 

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!