רעיון המערך: חיינו בנויים מהמון מטרות קטנות וגדולות שאנו מציבים לעצמנו ועושים. החניכים ילמדו איך לבחור מטרה ואיך בסופו של דבר להגיע אל היעד הנחשק.
רעיון הפעולה: בדרך אל המטרה יהיו דברים שינסו לעצור אותנו. החניכים יבינו שכדי להגיע למטרה חייבים להתגבר עליהם.
משחק: א) נבחר מישהו אחד ונוציא אותן החוצה. נגיד לו שהוא יצטרך לעשו משימה (למשל לפתוח את החלונות שבסניף) ואם הוא יצליח אז הוא יקבל פרס. לחניכים שנשארו נגיד שהם צריכים להפריע לו ולא לתת לו להצליח. נחזיר את החניך ונראה מתי הוא מתייאש. נעשה את זה כמה פעמים. ניתן לשחק מעגל כח במקום. החניך כנראה יתייאש בשלב מסויים ואז הוא יפסיד את הפרס. נעודד אותו לחשוב על דרכים יצרתיות ולשכנע אחרים לעזור לו.
ב) נסדר את החנכים במעגל ונבקש מכולם ולעשות פלאנק. ברגע שמישהו נופל הוא בוחר מישהו אחד והולך לידו וכל הזמן אומר לו "אתה
לא תצליח". החניך הבא יבחר מישהו אחר ויגיד לו כל הזמן "אתה
חייב להצליח". לאחר שכולם נפלו נשאל את החניכים למה הם נפלו ומה עזר להם להחזיק מעמד ולחילופין מה גרם להם ליפול.
אפשר לעורר דיון על זה שתינוק מנסה ללכת אך בהתחלה הוא נופל תמיד- מה גורם לו להמשיך לנסות?
סיפור: במהלך כל המערך מלווה אותנו סיפור בחרוזים (מופיע למטה) שכל קטע בו מתקשר לנושא אחר במערך (לפי הסדר). אפשר לקרוא בכל פעולה את החלק שלה והחלקים הקודמים כדי לעשות חזרה. בפעולה זו ממולץ לשים דגש על החלק החמישי (המודגש). כמובן שממולץ לתת לחניכים להשלים את החרוזים
סיכום: הדרך להשגת המטרה רוויה במכשולים. אנחנו נשתדל להקיף אותנו באנשים שיעזרו לנו ויעשו לנו טוב. נשתדל ליצור אנשים כאלו ולחפש אותם בדיוק כמו במשחק הראשון. לא נחשוש מאנשים שיעשו לנו רע וינסו להכשיל אותנו הם לפעמים לא רוצים שאחרים יצליחו- כמו במשחק השני. נזכור תמיד כי: "שבע יפול צדיק וקם" וגם את מילות השיר: "הדרך ארוכה ומפותלת/ אני נופל וקם/ אף פעם לא אפסיק ללכת/ אני נופל וקם/ עובר גשר ועוד גשר/ אני נופל וקם/ כמה ארוכה היא הדרך/ אני עומד איתן עם ראש מורם." (כדאי להכין מזה צ'ופר לחניכים)
קמתי היום בחוסר רצון של ממש,
בלבי שוב התגנב החשש.
אין לי מטרה ואין לי מה לעשות,
חוץ מלשבת כל היום על כסאות.
אז החלטתי שאני הולך לעשות שינוי נאות,
אני הולך להשיג מטרות!
קודם כל לקחתי דף יפה,
נזהרתי שלא ישפך עליו קפה.
לקחתי עפרון מחודד,
והתחלתי לכתוב, הידד!
רק מטרה אחת כתבתי
כדי להצליח בזמן שהקצבתי.
ניסיתי להתחיל לעשות דברים,
אבל לא ידעתי מאין מתחילים.
אז מתחת למטרה רשמתי מטרות משנה,
אותן כל בוקר אני אשנה. [מלשון לשנות-לחזור על אותו דבר- כמו משנה]
כך התחלתי לעשות אחת אחת,
וכך התקדמתי בטוח אבל קצת לאט.
אומנם יש קצת כעסים,
מכל מיני חברים ואנשים.
לחלקם אני פתאום לוקח דבר אחד או שניים,
וחלקם לא מעניינים אותי גם אם יקפצו לשמיים.
לכן נשארתי מאוד לבד,
אז הבנתי ולמדתי לא לפגוע באף אחד.
בעודי מתקדם ומנסה צועקים עלי אנשים,
אומרים לי: "אתה לא תצליח, אתה ככל הילדים".
כמעט חשבתי להפסיק,
אבל דבר כזה רק יזיק.
חיש מהר קמתי מחדש,
והראתי להם שאני רוצה את זה ממש.
אפעל ואנסה עד שאשיג את המטרה,
וזה ממש לא דבר נורא.ועכשיו מטרתי הוגשמה,
אלך לנוח מנוחה מדהימה.
אחשוב על מה שהיה ומה אפשר לשפר,
שאדע פעם הבאה יותר.
אקח לי עכשיו קצת זמן לחופשה,
ואחריה אמצא מטרה חדשה.