מסר:יש חשיבות גדולה מאוד לדרך, לעיתים אף יותר מהמטרה עצמה!
חשוב לשמוח גם בדרך ולעשות אותה בצורה הכי טובה שאפשר:)
כדאי לנצל את הדרך, לשמוח בה, ולא להסתכל עליה רק כאמצעי למטרה אחרת.
מהלך:1. נציג
סיטואציה לחניכים ונדון בה-
המורה מתלבטת למי לתת את תואר 'מצטיין השבוע'-
יש תלמיד שלמד מלא וקיבל ציון גרוע במבחן ותלמיד אחר שלא למד כמעט וקיבל ציון מעולה.
במי לבחור? למה?
2.
תחרות בין 2 קבוצות:
- נסדר
כיסאות בשורה, החניכים עומדים על הכיסאות ועליהם לעבור מצד אחד של החדר לצידו השני וחזרה מבלי לרדת מהכיסאות.
- העברת
כדור קטן מעל הראש בטור, כשכל פעם האחרון עובר להיות הראשון- עד שחוזרים למצב ההתחלתי
נשאל את החניכים איך היה להם במשחק?
נשים לב שבשני המשחקים חזרנו בסוף המשחק למצב ההתחלתי שהיה, ונסביר שגם אם לא רואים שהיה פה איזה שינוי כלפי חוץ ונראה שלא הושגה תוצאה מרשימה, מה שהיה חשוב פה זה הדרך והתהליך שקרה!
3. נספר את
הסיפור על הילד והשתיל (עדיף בעל פה)
http://www.mesaper.co.il/Screens/Story. ... ed934b0cd7נשאל את החניכים מה המלך מדד בסיפור? לפי מה הוא החליט מי יהיה המחליף שלו?
למה זה המדד שהמלך בחר? מה כל כך חשוב בזה?
נסביר שהמלך מדד את ההגינות והישרות של הילדים, הוא לא הסתכל על התוצאה החיצונית, אלא על הדרך בה הילדים התנהלו.
4. נחלק את החניכים
לזוגות, כל זוג מתיישב על הרצפה גב לגב. עליהם לקום מבלי לגעת ברצפה עם הידיים.
נסביר- אנחנו יכולים לבחור איך להתייחס לדרך, והאם להפוך אותה לחוויתית ומשמעותית או רק להעביר אותה סתם כך. זה בידיים שלנו! ואנחנו יודעים שהדרך משמעותית וחשובה אז חבל שנפספס אותה בלרצות להגיע לסוף..