עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

חשיבות הדרך

מסר: תתחיל:)
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

חשיבות הדרך

הודעהעל ידי הלל ו מנהלת לשעבר תודה על תרומתך! » 22/02/2021, 13:47

1. נבנה מגדל מכוסות חד פעמיות
2. כל אחד יכתוב 2 מטרות על דף. המדריך יקריא דברים שצריך לעשות (בתיאוריה) בסדר קושי עולה, חניך שלא מוכן לעשות את מה שהקריאו בשביל המטרה שחשוב לו, מוריד אותה מאצלו.
(חלום דורש עמל, הקרבה, ויתורים אחרים. ככל שחשוב לי- אשקיע יותר)   *נספח 1
3. נשחק חוקיות, כאשר הסבב האחרון נקבע את החוקיות כך שלא משנה מה אומרים אלא הדרך שבה אומרים (לדוגמא עם חיוך או בצורה מסויימת)
(הדרך מהותית, לא רק התוצאה)
4. נציג סיטואציה לחניכים ונדון ביחד מה היו מעדיפים מבין שתי האופציות כאשר אחת היא עם דרך ואחת עם תוצאה. *נספח 2
5. החניכים יעמדו בשורה, נשאל שאלות טריוויה, כל מי שיודע את התשובה מתקדם צעד קדימה, כשיש יעד להגיע עד אליו (קיר/מדריך)
(אין עניין להגיע ישר לקיר, אלא יש לזה ערך אחרי שעברנו את הדרך וידענו תשובות)
6. סיפור המלך (מצורף כקובץ).
(הקב"ה רוצה שנהיה בדרך. התוצאה לא תמיד בידיים שלנו, אבל ההשתדלות תלויה בנו)
7. נשחק רצף פעולות (כשמישהו מרים יד תקפוץ במקום.. )
(נראה איך כל פעולה משמעותית, והיא חלק מהדרך והתהליך. אפשר להדגים את זה על מגדל הכוסות שבנינו- גם אם אוציא רק כוס אחת מאמצע המגדל או אפילו מהתחתית לפני שעוד היה נראה שיהיה פה משהו יפה, זה פוגע בכל המגדל. כי כל פעולה חשובה וקריטית, גם אם היא נראת זניחה)
8. נלמד את הקטע מאורות התשובה על טעם העץ וטעם הפרי (מצורף כקובץ)
9. נסכם את הנקודות שהעלנו במהלך הפעולה
10. החניכים ישבו בזוגות גב אל גב על הרצפה ויצטרכו לקום ביחד מבלי להעזר בידיים
(למצוא חויה בדרך, לעשות אותה בצורה שתהיה לנו שמחה, משמעותית ומתוקה)

*נספח 1- רשימת דברים לעשות בשביל המטרות-
שלם 10 שח, לא לצאת לטיול שנתי, לוותר על חוג למשך שנה, לעבור אולפנא, לוותר על הפלאפון, לעשות 5 יחידות במקצוע שנוא עלי, לעבור דירה, לא להוציא תעודת בגרות, להיות בכלא שנתיים, לעבור לאי בודד
*נספח 2- דוגמא לסיטואציה אפשרית:
נניח שאתם צוות הדרכה של שבט נבטים ועומדות בפניכם שתי אפשרויות : להגיע לשבת ארגון עם הופעה מטורפת, מתוקתקת, בלי שום טעיות. ההורים בטוח יתלהבו עליכם וההופעה תהיה הכי מהממת בעולם. רק עם חברון אחד- לא כל כך עבדתם עם החניכים, דאגתם למאמן חיצוני, הם לא עברו תהליך חינוכי משמעותי.. אבל ההופעה הכי בעולם! אפשרות שניה- אתם עושים הכל לבד, חזרות, ועוד חזרות, טעויות, ושוב מההתחלה. טלפונים ועוד חזרות.. ואז חניך מבריז והריקוד קצת משתנה, וכך מגיעים לשבת ארגון כשההופעה לא מאה, עדיף ריקוד בחושך כדי להסוות את הטעויות, אבל יתרון אחד- החודש בנה ביניכם לחניכים קשר מיוחד, יחס אישי, אמון, אהבה.
קבצים מצורפים
טעם העץ.pdf
(421.34 KiB) הורד 1634 פעמים
סיפור המלך.pdf
(297.67 KiB) הורד 1630 פעמים

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!