מהלך הפעולה:
שלב א: משחקים משחקים שונים עם שינוי של החוקים, שינוי קטן ומשמעותי.
- משחקים דג מלוח ואחרי כמה דקות אומרים שיותר אי אפשר להיפסל.
- משחקים את משחק הכיסאות ואחרי כמה דקות אפשר לשבת מתי שרוצים ולא רק כשאמורים (ומי שנשאר בלי כיסא כשמוחאים כף בחוץ)
- משחקים תופסת לא ידוע ואחרי כמה דקות הנתפס כבר לא הופך לתופס / כל אחד יכול לתפוס.
- משחקים הרוח נושבת ואחרי כמה דקות משנים שכל מי שרוצה קם גם אם הוא עמד בהגדרה וגם אם לא.
שלב ב:
- פורסים מפת ארץ ישראל גדולה (נספח 1) ומבקשים מהחניכים להראות על המפה מקומות שהם מכירים
- מקריאים מקומות מתוך רשימה שהם צריכים למצוא על המפה, כאשר כשחלק גדול מהמקומות נמצאים ביו"ש (נספח 2)
- מראים להם שיש הרבה מקומות שם שאנחנו מכירים את המקום או אנשים משם והם ביהודה ושומרון בלי ריבונות (שהמדינה לא החליטה אם זה לגמרי ארץ ישראל).
שלב ג:
מניחים פתק בצד אחד שכתוב עליו מסכים ופתק שכתוב עליו לא מסכים (נספח 3) . מקריאים משפטים על הארץ וכל משפט כל אחת עומד איפה שהכי נכון לו בציר.
- הארץ שייכת רק לנו.
- אסור לוותר על שום חלק מארץ ישראל.
- הארץ שלנו בזכות התורה.
- אם קשה בארץ מותר לעזוב למקום אחר.
- אסור למי שלא יהודי לגור בארץ.
- אם היה מדינה שטוב לי לא בארץ הייתי עובר לגור בה.
- הארץ שלנו כי אבותינו חיו בה.
- הארץ שלנו כי ה' נתן לנו אותה.
- אין לנו ארץ אחרת.
- תמיד יהיו קשיים ובעיות בארץ.
- מגיע לכולם לחיות בביטחון בארץ.
- אסור לפנות שטח בארץ.
- אני חושב שגבולות הארץ צריכות להיות לפי התורה.
- צריך שינוי בגבולות בארץ.
- אנחנו צריכים להשקיע בשביל הארץ
מסר: המצב בארץ ישראל מורכב. אבל הארץ היא שלנו ואנחנו צריכים להלחם עליה ולהיות בה גם אם זה לפעמים קשה.