עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

ראיית הטוב- מתאים בעיקר לגילאי יסודי

מסר: למצוא את הטוב בכל זמן ותקופה
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

ראיית הטוב- מתאים בעיקר לגילאי יסודי

הודעהעל ידי משי אלמקייס » 09/08/2020, 15:24

מהלך הפעולה:
1.תעתועי ראייה-מביאים תמונות שונות (ניתן למצוא באינטרנט) ומציגים לחניכים.
הרעיון: לפעמים יש יותר מדרך אחת לראות את הדברים..
2.העמקה וכניסה לנושא הפעולה-קטע :
היה היה אדם שהחליט לטעת במקביל לביתו גדר חיה מעצים.
הוא קנה עשרה שתילים מובחרים של ברוש ושתל אותם בשורה ישרה.
הוא השקיע. השקה ודישן את השתילים והללו באמת גדלו לאט זקופי קומה, ישרים והדורים .
כולם ... חוץ מעץ אחד. אחד העצים לא הלך בתלם, הוא גדל לצדדים במקום כלפי מעלה והפר את האיזון והיופי המיוחד של כל הישוב.
האיש לא אמר נואש.
"אם אין השתיל גדל כראוי – אעזור לו לגדול".
לשם כך קצץ את ענפיו שבלטו לצדדים ולרוחב , ומשזה לא הועיל אף קשר חבל סביבו הכל על מנת לישר אותו ,
אך העץ העץ המשיך לשאת את ענפיו לכל עבר.
הדבר העלה את כעסו של האיש , הוא חזר למשתלה בה קנה את השתילים ואמר לגנן :
"קניתי אצלך שתילים במיטב כספי , כולם גדלים לגובה ולתפארת, כמו שציפיתי מהם , רק אחד מפריע לי , הוא לא גדל כמו כולם , מדוע ? מה קרה לו ?"
הגנן הלך לראות במו עיניו את העץ הסורר,
וכשראה אותו הצטחק ואמר:
"עכשיו אני מבין , בין כל עצי הברוש השתרבב שתיל אחד של אזדרכת , עץ האזדרכת ענפיו תמיד משתרעים לרוחב, ובזכות זה הוא נותן צל טוב, והוא גם ניחן בפרחים יפים , בודאי שמת לב..."
"אני ? וכי איך יכולתי להבחין בפרחים , כשכל הזמן התאמצתי לגדוע וליישר את הענפים, כדי שיצמחו בדיוק כמו השאר ?"
הופתע האיש , "כלומר לי בראש היתה תוכנית של ברוש, לכן לא יכולתי לראות את היתרונות של האזדרכת, אך גם ברוש לא היה לי, כך שיצאתי קרח מכאן ומכאן"

*רואים שהאיש התמקד בדבר אחד ובעיקר בקושי ולכן לא הצליח בכלל לשים לב שמתרחשים דברים נוספים וחיוביים סביבו.
הרעיון: צריך לחפש את הטוב כאשר נתקלים בסיטואציה לא נוחה ולא לשקוע בקשיים.

3.סוגי משקפיים:
נביא זוג משקפיים האחד שחור והשני ורוד,נבקש מכל חניך להציג לנו קושי מסויים שחווה(הוא מחזיק את המשקפיים השחורות) ולאחר מכן נדון יחד איתו ועם שאר חברי הקבוצה כיצד ניתן לראות את המצב במשקפיים הורודות.

4.משחק סולמות ונחשים לסיכום הפעולה:
בכל פעם שיגיעו למשבצת כוכב יקבלו משימה- סיטואציה שיש בה קושי. חניך שהצליח לראות את הטוב בסיטואציה שקיבל יתקדם 2 משבצות קדימה. (שאר מהלך המשחק בסגנון הרגיל של סולמות ונחשים)

*קובץ לוח משחק להדפסה וסיטואציות מצורפים
 
קבצים מצורפים
סיטואציות ראיית הטוב.docx
סיטואציות
(13.84 KiB) הורד 2132 פעמים
סולמות ונחשים.pptx
סולמות ונחשים
(684.6 KiB) הורד 1957 פעמים

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!