על ידי הלל ו
מנהלת לשעבר תודה על תרומתך!
» 22/02/2021, 12:23
1. נקרא את המשפט- "מי ששונא את הגאוה באמת, כל מחשבותיו שכולות על לבו הן דברי תורה" (מידות הראיה,גאוה)
ננסה להבין מדוע זה כך? למה מי ששונא את הגאוה עיסוקו בתורה?
נקודות שיכולות לעלות: מוכן לקבל, בעל ענוה, יודע שהוא לא במרכז. זאת לעומת גאוותן ששם את רצונו במרכז ולא את רצון ה' ומרגיש שלם כפי שהוא. ענו מכיר בקטנותו מול ה' ורוצה להידבק בו.
2. משחק- לדרוך על מספרים מ1 עד 21 שמפוזרים על הרצפה מבלי ששניים יבואו לדרוך ביחד, אם יותר מאחד דורך על אותו מספר מתחילים מההתחלה, אסור לתאם ולדבר ביניהם מי עושה מה.
נשאל לאחר המשחק- גמרנו את המשחק בדיוק באותו מצב בו התחלנו אותו: כולם עומדים במעגל מסביב למספרים. מה הקטע לעשות את זה אם בסוף אנחנו במצב ההתחלתי?
נבין שעברנו דרך, גם אם הדבר לא ניכר כלפי חוץ ונראה שהכל אותו דבר, קרה פה תהליך.
3. נציג 3 סיטואציות שונות, ונדרג אותם לפי עד כמה אנחנו נעריך כל אחד מהם. נפתח דיון- מה אנחנו מעריכים? הצלחה? השתדלות? מה יותר חשוב ולמה? למה יש פער בין ההערכה שלנו את ההשתדלות לבין ההערכה לתוצאותיה בשטח? מה יותר חשוב?
4. נשחק את המשחק הקודם אבל הפעם עד 32 או לחילופין לשחק 21 עם כדור ואחרי שהגענו ל21 להתחיל מחדש כשעכשיו המטרה היא 32.
נשאל- איך לדעתכם המשחק קשור לתהליך? איזה קושי צף? נדבר על הפרפקציוניזם, איך מה שקודם הספיק לי ושימח אותי עכשיו כבר לא מספק, רוצים יותר. זה מעולה להגביר את השאיפה, אבל תמיד יש לאן לשאוף גבוהה יותר.. איך אפשר להתמודד עם זה ובכל זאת לשמוח בדרך מבלי להתייאש?
5. נלמד קטע של הרב קוק עם פירוש של הרב לונדין על השתדלות והשתלמות
ברוחניות אי אפשר להגיע למטרה, החלק החשוב זה הדרך והמאמץ. גם במציאות החומרית- התוצאה לא תלויה בנו, בידינו רק ההשתדלות, הרצון, הדרך. זה מה שנדרש מאיתנו. להיות בענוה, לרצות, להשתדל לגדול.
6. סיכום, ענוה מאפשרת שינוי והשתפרות, השתלמות. חשוב שנדע להעריך את הדרך וההתדבקות בטוב, שזה רצון ה' מאיתנו. לא להיחלש מיחס והערכת הסביבה או מהתוצאות בשטח או מרצון לגודל יותר. אחרי המעשים נמשכים הלבבות, ואולי אם נשתדל לגדול ולהיות בתהליך, נזכה להגיע גם לענוה.
7. אפשר לקשר את זה גם לרמה הלאומית ולתהליך הגאולה, עי קריאה ודיון בקטע המצורף של אלקנה ברכיהו. גם שם עלינו להיות סבלניים, להשתדל להיות חלק ולהאמין בתהליך.
נספח 1- סיטואציות לדוגמא
- יעקב מאוד רצה לעבור טסט, לכן הוא עשה הרבה שיעורי נהיגה והשתדל ללמוד מכל שיעור כמה שיותר. יעקב עבר טסט ראשון!
-אפרת לא כל כך טובה בחשבון, היא מקבלת בדרך כלל במבחנים 50. לקראת המבחן האחרון היא השיקעה ולמדה יותר מתמיד. כבר שבועיים מראש התחילה להתכונן, הלכה לשיעורים פרטיים, נלחמה להצליח כל תרגיל ותרגיל. במבחן היא קיבלה 50, בדיוק כמו במבחן שלפניו, אליו בקושי למדה.
- אביגיל טובה באנגלית, היא מקבלת בכל מבחן מעל 90, בלי מאמץ, ךפעמים גם בלי ללמוד בכלל. למבחן האחרון היא לא למדה, כהרגלה, וקיבלה 100. 2 נקודות יותר מהמבחן הקודם, שגם אליו לא התכוננה.
- קבצים מצורפים
-
- קטע הרב לונדין.pdf
- (341.72 KiB) הורד 506 פעמים
-
- קטע של אלקנה.pdf
- (634.68 KiB) הורד 490 פעמים