עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

מי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות?

מסר: אחריות, ראש גדול, השתדלות ובטחון, הנני
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

מי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות?

הודעהעל ידי הלל ו מנהלת לשעבר תודה על תרומתך! » 22/02/2021, 14:27

1. נחלק את החניכים ל2 קבוצות. כל קבוצה עומדת בשורה מול הקבוצה השניה. החניך הראשון צריך להתחיל ולומר "אהה", כשהוא מפסיק יתחיל ישר זה שאחריו וכך הלאה עד לאחרון בקבוצה. הקבוצה המנצחת זו הקבוצה שהצליחה לעשות יותר זמן.
2. נקריא את הקטע 'צביקה התצפיתן' (מצורף כקובץ) ונדון בו. אכפת לו באמת? הוא עושה את התפקיד שלו?
נסכם שאפשר לעשות וי על התפקיד, לעשות את המינימום הנדרש. אבל ברור שאם יש משהו שבאמת חשוב לנו אנחנו לא נסתפק בלומר 'עשיתי' אלא באמת נשתדל כפי יכולתנו. ברור שצביקה היה צריך להגדיל ראש ולעשות מעבר. התפקיד שלנו רחב יותר מההגדרה שלו.
3. נחלק את החניכים לקבוצות. כל קבוצה מקבלת את הסיטואציות ודנה בהן- האם ניקח אחריות כשיש גם אחרים שיעשו את זה? כשהדבר לא נוגע בי ישירות אישית? *נספח 1
4. נשחק 'שיפ בוניג' כשאפשר לומר רק 'שיפ'
5. נשחק 'שיפ בוינג' כרגיל
6. דיון: איזה משחק היה יותר כיף? למה? ברור שבמשחק השני יש יותר עניין, כי יש לנו יכולת להשפיע על המהלך ולשנות אותו, לא רק לפעול כמו רובוטים. גם בחיים שלנו יש לנו אפשרות וכח לשנות מציאות! האם אנחננו מנצלים את היכולת הזו?
7. נקרין חלק מהסדרה 'מה אתם הייתם עושים'. היינו מתערבים? למה כל כך נוגע ללב לראות אנשים עוזרים אחד לשני?
אף אחד לא מכריח אותך להתערב, אבל אתה בוחר להיות האדם הנכון במקום הנכון. רוצה להיות שותף, לעזור ולתמוך.
8. נחזור לדון בסיטואציות שהיו בקבוצות. מתי בחרנו לעזור ולמה? מתי היה לנו קל יותר להשליך אחריות? (נקודות שיכולות לעלות: עוזר כשמרגיש תחושת משמעות ורואה צורך. נמנע מלעזור כשמרגיש שזה לא מוטל עלי דווקא)
אבל אם יש דבר חשוב, למה שאני לא אבחר לשים את עצמי במקום שבוחר לעשות, לשנות, להיות משמעותי??
9. אפשר לתת דוגמא לאדם שאנחנו מכירים שמסר את עצמו למען הכלל גם כשזה לא היה הכרח שדווקא הוא יפעל (אדם שעושה מעשי חסד באזור וכו, לא חסר)
10. נלמד את הקטע מהמגילה ואת הקטע של נועה ירון דיין עליו. נדון בו. (מצורף כקובץ)
הגענו למצב הנוכחי בחיים שלנו עם כוחות, זה לא סתם! יש לנו אחריות להיות ולעשות מעבר! זו זכות! לא לפספס אותה, למלא אותה בכל הכח!
לתת מקסימום עבור עם ישראל ועבור הגאולה. זה יכול להתבטא בדברים הכי קטנים ביום יום שלנו, ובבחירות גדולות יותר. 
11. נחלק צ'ופר את הקטע 'הנני' של הרב בר שאול *נספח 2

*נספח 1: דוגמאות לסיטואציות, כשהשאלות מנחות לכל אחת זה 1 האם את צריכה להתערב? זה חלק מאחריותך? 2 במידה והחלטת להגיב, מה היית עושה?
-כשהגעת הביתה חזרה מהלימודים שמת לב שאחותך הקטנה עצובה ולא מפקדת כרגיל
- כשחזרת הביתה מהסניף בשעת לילה מאוחרת ראית שבאוטו של השכן דולק אור
- חניכה שלך לא מגיעה לבית ספר כבר שבועיים שלמים
- הנוער לקח על עצמו לארגן בת מצוה לילדה שזקוקה לכך, חסרה מישהו שיהיה אחראי על הקייטרינג

*נספח 2:
הקב"ה קורא בשמו של אברהם, ואברהם משיב: "הנני". 
"הנני"- לכל שליחות, לכל פקודה, גם לקשה ביותר, לנעלה ביותר מטעם ההשגחה העליונה.
"הנני" לכל פקודה מאת ה', גם הקשה והנשגבה ביותר
"הנני" - מיד וללר היסוס. ללא תנאי
"הנני"- כולי, ללא שיעור וללא שיור
"הנני" - בבחינה של התייצבות, מלאה, מוחלטת, לקריאת מלכו של עולם
(הרב בר שאול)
 
קבצים מצורפים
מי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות.pdf
(337.75 KiB) הורד 1183 פעמים
צביקה התצפיתן.pdf
(280.49 KiB) הורד 1196 פעמים

  • אא2 04/10/2021, 17:14
    וואו איזה פעולה חזקה!! התרגשתי ולמדתי מזה בעצמי!! מקווה שגם החניכות יבינו תמסר
  • הודיה♥ 22/10/2021, 14:45
    וואו פעולות מדהימות! אתר נדיר!יישר כח!♥♥
  • הודיה♥ 22/10/2021, 14:45
    וואו פעולות מדהימות! אתר נדיר!יישר כח!♥♥
  • תגובה מהירה:



    חזור אל פעולות

    השארו מעודכנים!