1. הרוח נושבת
2. נפזר מספר כתבות שמראות על האחדות והאהבה בעם ישראל בזמנים מיוחדים. מה גורם לנו להתאחד? למה לא מרגישים ככה תמיד ביום יום? למה בתקופת בחירות זה לפעמים גרוע מבדרכ?
3. נשחק פים פם פום- 3 חניכים יושבים עם הגב לכולם ותולים על הכיסאות שלהם שלט בלי שהם יודעים מה כתוב עליו -פים/פם/פום. נקריא משפטים כמו של עתידות והחניכים צריכים לומר למי מהיושבים זה הכי מתאים לעשות, במקום לומר את השם של החניך אומרים את השם שתלינו לו על הכיסא. החניכים שנבחרו צריכים להצליח לנחש מי מהם כל אחד מהשמות.
4. נפזר תמונות של אנשים רנדומליים על הרצפה (סתם מהאינטרנט) שנראים שונים זה מזה בגיל מאפיינים וכו.
-נקריא מרשימה כל פעם מעשה כלשהו והחניכים יצטרכו לומר למי מהדמויות בתמונות הכי מתאים לעשות את זה *נספח 1
-נחלק את החניכים לקבוצות, כל קבוצה תקבל תמונה ותצטרך להמציא סיפור חיים לאדם, נעשה סבב וכל קבוצה תשתף
5. נשמיע את השיר "ויקיפדיה" של חנן בן ארי, אפשר לחלק את המילים
https://www.youtube.com/watch?v=80GtXgCSYJwנדון בתיוגים שעושים לפעמים בחברה, מה ההשלכות של זה? למה בשיר הוא מבקש שלא יתייגו אותו? איך היינו רוצים שיתייחסו אלינו בהקשר הזה?
שנאת חינם קשורה במבט החיצוני השטחי, אני רואה את האחר מרחוק ומתייג אותו ורואה את השוני כעיקר, ומשם קל יותר להתרחק, במרום להעמיק ולראות את הנקודות המחברות והמקשרות.
6. נשחק מצא את הטוב- נחלק את החניכים לשתי קבוצות, נקריא כל פעם סיטואציה שאפשר לדון לרע ולטוב, נעשה תחרות בין הקבוצות, כשכל קבוצה בתורה צריכה לומר דרך לדון לזכות את האדם שבמקרה. *נספח 2
נשאל מה הכוונה של לדון לכף זכות? האם תמיד נכון לומר שהכל נעשה מכוונה טובה או שאולי אנחנו משקרים לעצמנו? האם כל אוטו שנוסע בשבת הוא בכרח יולדת?
7. נציע כיוון מחשבה נוסף על "לכון את כל האדם לכף זכות" לפי השפת אמת *נספח 3
8. נראה את הסרטון המתייג
https://www.youtube.com/watch?v=_bFNptPvAAI9. נקרא את הקטעים המצורפים בדף- האיש ההוא שאני שונא, בהקשר של בחירות אפשר לקרוא גם את הקטע הנוסף
10. הצעה לפעילות התנדבותית לסיכום- אפשר ללכת לחלק סתם פתקים חמודים / סוכריות לאנשים
נספח 1:
שדד בנק, גנב סוכריה מהחנות, עזר לילד קטן לקשור שרוכים, הלך לשמח בבית חולים, לא לומד למבחנים, מתנדב תמיד לעזור, מרביץ כשהוא מתעצבן, הולך כל יום לקנות בגדים, מכור לטלפון, טוב במתטמתיקה, יצירתי, חברותי, מרגל
נספח 2:
מישהי צועקת בטלפון, מישהי צפרה לך כשהיית בשיעור נהיגה, מישהו יוצא מבית כנסת באמצע התפילה, מישהי מחטטת בתיק של ילדה אחרת מהכיתה בהפסקה, מישהי לקחה לך את המחברת לצלם למבחן ולא החזירה, המורה לא מסכימה לך לדחות את המתכונת, חברות שלך קבעו הרעב ולא הזמינו אותך.
נספח 3:
"יש מפרשים "
והוי דן את כל האדם לכף זכות"- את האדם כולו, בכללותו, שאף שבדבר מסויים אינו מתנהג כשורה, יתכן שיש בו סגולות אחרות ומידות טובות המכריעות את הרע שאתה רואה בו" (שפת אמת)