פעולת מוגבלויות (נכויות שונות)10 דק משחק (מומלץ ריצה)
30 דק- המחשה ודיון:
בונים מסלול מכשולים קליל. כל החניכים עומדים בתור בתחילת המסלול. הם עוברים בו כמה פעמים:
פעם ראשונה- רגיל
פעם שנייה- עם ידיים קשורות מאחורי הגב
פעם שלישית- על רגל אחת (תעזרו להם כי זה קצת מסוכן)
פעם רביעית- מחלקים אותם לזוגות ואז אחד קושר לשני את העיניים עם עניבה ועוזר לו לעבור את המסלול.
פעם חמישית- אותו דבר כמו פעם רביעית אבל מחליפים תפקידים (מי שהיה עם עיניים סגורות אז הפעם הוא עם עיניים פקוחות ועוזר לשני לעבור אותו.
אפשר להוסיף נכויות עם עולים לכם דברים
אחר כך דיון (יכולים לשנות ולהתאים לקבוצה שלכם):
-באיזה פעם היה הכי קל לעבור את המסלול?
-מה הרגשתם בפעמים האחרות? היה קשה?
-איך הרגשתם את החוסר?
במקרה הזה זה היה מסלול קצר של דקה ואתם מסיימים, החיים האמיתיים כוללים מלא פעולות שאנחנו עושים בלי לחשוב בכלל, תחשבו שכל פעילות של נכים הרבה יותר קשה וצריך להתאמץ בשביל לבצע אותה
-איך כל אחד מאיתנו יכול לעזור להם? במה?
15 דק- מעגל כוח עם מסר:
עומדים כל הקבוצה במעגל סגור ומשאירים חניך אחד בחוץ. הוא צריך להיכנס אבל הקבוצה לא נותנת לו.
מסבירים לחניכים שבעצם המעגל זה החברה, והחניך שניסה להיכנס הוא בעל מוגבלויות שהחברה לו נותנת להם להיכנס אליהם. שואלים מה כל אחד מאיתנו יכול לעשות כדי להכניס את הנכים ובעלי המוגבלויות לחברה.
15 דק- משחק סיום עם מסר מסכם:
מכניסים לכובע פתקים עם כל מני מוגבלויות (על רגל אחת, ידיים קשורות מאחורי הגב, יד אחת קשורה ואחרת לא, עיניים מכוסות, עין אחת מכוסה וכו…)
כל חניך בוחר פתק אחד (בלי שיודע מה כתוב בו), ואז משחקים מחניים (או כל משחק אחר שהקבוצה אוהבת) עם המוגבלויות האלה, ככה הם מבינים מה זה אומר מוגבלות.
התאמה לתקופת הקורונה
מתאים