עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

לשאוף למצוינות

מסר: לשאוף למצוינות בכל נושא שאנחנו עוסקים בו, לא להסתפק בינוניות ותמיד לשאוף יותר גבוה.
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

לשאוף למצוינות

הודעהעל ידי טל:) » 25/07/2022, 21:16

פעולה בנושא: שאיפה למצוינותמסר: לשאוף להיות הכי טובים, לא להסתפק בבינוניות, תמיד לשאוף יותר גבוה. להיות ראש גדול
שלב 1: נשים 2 שלטים על הרצפה - 
1) מעבר למחויבות שלי, לפנים משורת הדין
2) דבר שאני מחוייב.ת לעשות, משהו בסיסינקריא להם סיטואציות, לכל סיטואציה הם יצטרכו לומר לאיזה שלט הסיטואציה מתאימה.
הסיטואציות:
- שמתי את הזבל שלי בשקית זבל במסע
- בזמן שהלכתי ברחוב ראיתי לכלוך על הרצפה והרמתי אותו לפח- אהיה בשקט בשיעור בזמן שהמורה מדברת- אגיד תודה למורה בסוף השיעור- אגיע בזמן למפקד ולא אפריע- אגיע בזמן למפקד, אשתתף בו ואתן את כל כולי- לא אתחצף לאמא שלי גם אם אני כועסת או לא מסכימה איתה- אפתיע את אמא שלי ואסדר את הבית לפני שהיא חוזרת מהעבודה- אגיד מזל טוב לחברה שלי ביום ההולדת שלה- אכין עוגה ואביא בלונים לחברה שלי ביום ההולדת שלה- אגיע בזמן לבית הספר בבוקר- אגיע בזמן בבוקר ואגיד בוקר טוב לשומר בשערשלב 2: 
נסכם בקצרה מוסכים עם החניכים שיש דבר בסיסיים שיש לנו חובה אנושית ומוסרית לעשות אותם, ואני עושה אותם כי בסך הכל אדם בסדר וממוצע, ויש דברים שהם מעבר לזה, שאנחנו לא מחוייבים לעשות והם לפנים משורת הדין. 
שלב 3:
משחקים את המשחק "שוטרים וגנבים"שלב 4:
נציג מול החניכים תמונה של ברווז. נשאל אותם מה הברווז יודע לעשות?
הן יגידו שהברווז יודע לעשות כמה דברים:
לעוף️ללכתלשחות
(אפשר להכין שלט לכל דבר שהוא יודע לעשות, ראו בנספחים)
שלב 5:
נדבר איתם על תאוריית הברווז - 
הברווז הוא אחד החיות היחידות בטבע שיודע לעשות את שלושת הדברים הללו. בניגוד לחיות כמו דג, שיודע רק לשחות, או צ'יטה שיודעת רק ללכת, הברווז יודע לעשות את כל שלושת הדברים. אך מי יודע ללכת יותר טוב - ברווז או צ'יטה? מי שוחה יותר טוב - דג או ברווז?
נסביר שאומנם לברווז יש יותר יכולות, אך הוא עושה את כל יכולותיו בבינוניות. הוא אומנם שוחה, אך לא מהר כמו דג, והולך, אך לא כמו צ'יטה או נמר. האם בחיים אנחנו ברווזים לפעמים? מסתפקים בבינוניות? לוקחים חלק בדברים אבל לא נותנים את כל כולינו?
נשאל את החניכים מה הם עושים ביומיום. כל אחד מהחניכים הוא תלמיד. הוא חניך בתנועת נוער. הוא ילד להורים שלו, הוא נכד לסבים ולסבתות שלו. הוא חבר לחברים שלו. הוא אולי נמצא בחוג, אולי הוא דוד לאחיינים שלו. נשאל אותם האם הם נותנים את כל כולם בשביל התפקידים האלה. אם אני ילדה להורים שלי - אני צריכה לשאוף להיות הילדה הכי טובה שאפשר. ואם אני בחוג פסנתר - אז אני אשקיע את כל כולי בשביל להיות הפסנתרנית הכי טובה שאני יכולה. אם אני חברה - אז אני אהיה החברה הכי תומכת חטובה שאני יכולה להיות. זה לא משנה באיזה תחום. בכל תחום אנחנו יכולים לבחור - האם להיות ברווזים או צ'יטות. הם אנחנו מסתפקים בבינוניות או לא מפסיקים לשאוף גבוה. 
אנשים גדולים הם אנשים שלא מסתפקים בלהיות אדם ישר, פייר והגיוני, אלא הם אנשים טובים, עם ראש גדול, שנותנים את המקסימום שהם יכולים בכל תחום. 
נקשר את זה גם למשחק "שוטרים וגנבים": לא משנה אם הייתי שוטר או גנב, ההחלטה כמה לתת מעצמי תלויה בי. אם אני גנב - אז אני אגנוב בצורה מטורפת! אני אברח משווקים ואציל חברים מהכלא, וכנל אם אני שוטר. לא משנה באיזה סיטואציה אני נמצא, כמה אני נותן מעצמי זה תלוי בי.
(כמובן שלכל אורך שלב 5 שואלים אותם שאלות מכוונות, שלא תחפרו להם חצי שעה ואז הם יאבדו ריכוז :)
בסוף - צ'ופר
"נכון אתם אנשים כשרים, אך לא לזאת הייתה כוונתי. רציתי שתהיו כחיות הנוהמות בלילה לילות שלמים" (רבי נחמן מברסלב)
שנזכה תמיד לשאוף להיות קצת יותר טובים :)
שבת שלום! 
©טל:)
קבצים מצורפים
IMG_20220725_182650.jpg
צ'ופר
IMG_20220725_182650.jpg (6.96 MiB) נצפה 3055 פעמים לחצו להורדה

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!