- קוץ ופרח - כל חניך אומר קוץ- משהו פחות טוב שקרה לו השבוע או לאחרונה, ופרח- משהו טוב שקרה לו השבוע או לאחרונה.
- נותנים לחניכים לבחור משחק/משחקים של ריצה או שיש בו הרבה תזוזה (חבוּש, תופסות למיניהן, משחקי כדור וכדו'), ומשחקים במשחק שנבחר.
(אם נתינת הבחירה לחניכים תיצור בלגן מריבות אז אפשר לוותר עליה כמובן.)
*המשחקים לוקחים הרבה זמן - הם רוב הפעולה* - לאחר שמסיימים לשחק את המשחק/משחקים - אומרים את המסר של מה שעשינו עד כה:
*קוץ ופרח - בחיים יש גם קוצים וגם פרחים, דברים טובים ודברים פחות טובים שקורים לנו, ואלו החיים, אי אפשר להתעלם מקוצים כי הם קיימים, אבל לומדים להתמודד איתם ולחיות את הטוב.
*משחקים שבחרו- דבר ראשון- נתתי לכם לבחור את המשחק כדי שזה יהיה משחק שאתם אוהבים כדי שתהנו בו.
דבר שני - המשחקים היו משחקים שזזים בהם, מפעילים את הגוף, משחקים שמזרימים לך את הדם ונותנים בך חיוּת. לכן זה קשור לחיים, המרץ, ההתלהבות והניצוץ שבחיים ובלְחיות. - לבסוף, מקריאים את הקטע הזה מהספר "אבא-ארך-רגליים", אפשר גם לתת אותו או את משפט המחץ שבסופו (המודגש;) כצ'ופר:
"גיליתי את סוד האושר, אבא'לה, והוא, לחיות בתוך העכשיו. לא להתחרט כל הזמן על העבר, ולא לנסות לחזות את העתיד, אלא להפיק את המירב מהרגע"...
"איהנה מכל רגע, ובכל רגע אדע שאני נהנית ממנו" (ג'ודי אבוט, אבא-ארך-רגליים)
לסיכום:
לחיות את החיים בחיוּת, מלאי חיים, לדעת ליהנות מהדברים הקטנים ולחיות את ההווה ולהתלהב מהחיים.
ומי שלא קרא את אבא-ארך-רגליים (אני מניחה שהרוב) עופו לקרוא למה מה נראלכם?!