מציעים לחניכים לקבל עכשיו כמה חטיפים ובזה תיגמר הפעולה או שהם יצטרכו להרוויח אותם במהלך משחקים שישוחקו בפעולה.
מוודאים שיבחרו באפשרות השנייה.
1. משחקים מרוץ שליחים/ תפסוני/ מחניים/ חיי שרה/ כל משחק אחר שיש בו זוכה- הזוכה מקבל חטיף
(וכמובן מכבד את כולם...)
2. שואלים אותם איך הם הרגישו כשקיבלו את החטיף אחרי שעבדו בשבילו לעומת איך שהם היו מרישים אם היו
נותנים להם אותו ללא כל מאמץ מצידם. (סיפוק, הרגשה שזה שלי וכו') אפשר לעורר דיון
על האם יותר שווה לעבוד בשביל משהו לעומת לקבל אותו ללא מאמץ.
מחלקים את אחד הקטעים ומדברים עליו:
"אני חייב להרגיש שכל רגע בחיי אוכל להגיש דו"ח על התקופה שחייתי, ולכל דקה מחיי אהיה מוכן להתייצב בפני עצמי
ולומר: כך וכך עשיתי!" (יוני נתניהו)החיים האלה הם שלך תגרום לדברים להתרחש קח את הכוח לבחור מה שברצונך לעשות ועשה זאת היטב קח את הכוח לאהוב בחיים את שברצונך לאהוב ואהוב זאת בכנות קח את הכוח להלך ביער ולהיות חלק מהטבע קח את הכוח לשלוט בחייך איש לא יעשה זאת בעבורך קח את הכוח לעשות את חייך מאושרים וכולנו מחזקים ידייך!בהצלחה