על ידי inbarhaliwathemalka
קומנרית
» 01/12/2025, 18:00
פעולה לכיתה ה - גיבוש☺️סיפור מסגרת: שני סוכנים חשאיים עצרו את אחת הטרומפיות לפני הפעולה והביאו לה מעטפה חשודה שמסומנת ״ משימות לכיתה ה - סודי ביותר״. ♂️בתוך המעטפה יש המון משימות שהם צריכים לעשות בתור קבוצה כדי לגבש אותם ולעזור לסוכנים החשאיים במשימה.המדריכים עוברים את הפעולה כביכול יחד עם החניכים ורוצים לעזור להם ולסוכנים החשאיים במשימה אז לדרבק אותם וכזה♂️➡️מטרות הפעולה- לגרום להם להתגבש ולשתף פעולה, שיראו שהם טובים יותר ביחד מאשר מפולגיםציוד נחוץ: שמיכה/סדין כלשהוכדור/כדור נייר כלשהוכוסות חד״פחבלמשימה ראשונה - פרוס על הרצפה עיתון/שמיכה. כולם צריכים לעמוד עליו.אחרי שעומדים – מקפלים לחצי.המטרה: להמשיך לעמוד יחד בלי שאף אחד דרך בחוץ.מעולה לשיתוף פעולה וצחוק.משימה שנייה - כולם עומדים במעגל. כל ילד צריך לתת מחמאה אמיתיתלילד מימינו.(אתה יכול לתת דוגמאות כדי שלא ייתקעו: “טוב איתך בקבוצה”, “יש לךרעיונות טובים”, “אתה מצחיק”).משימה קצרה אבל ממש מחברת.משימה שלישית - כדור קטן/נייר מקומט. צריך להעביר אותו מהילד הראשוןלאחרון בלי ידיים – רק מרפקים/גב/ברכיים.ברגע שנופל – חוזרים להתחלה.המטרה: לעזור, לא לצחוק על מי שנכשל.משימה רביעית - לבנות מגדל הכי גבוה שאפשר תוך 2 דקות, אבל… כל ילדיכול להשתמש רק ביד אחת שהוא בוחר.זה מאלץ אותם לחשוב ביחד ולחלק תפקידים.משימה חמישית - אתה מחלק להם כרטיסים עם משפטים כמו:• “מצאו בקבוצה מישהו שאוהב אותו צבע כמוכם”• “מצאו שלושה אנשים עם אותו מאכל אהוב”• “מצאו זוג אנשים שלא הכירו אחד את השני עד השנה”הם צריכים למצוא התאמות בקבוצה – ואז להציג אותן בקולמשימה שישית - מבקשים מהם ליצור “תמונה חיה”:לדוגמה — “אקווריום אנושי”, “רכבת הרים”, “ספינה טובעת”.הם צריכים להסתדר ביחד לתמונה אחת מצחיקה.אפשר לצלם (ואז לשלוח להם).משימה שביעית - כל הקבוצה מחזיקה בחבל סגור בצורת עיגול בעיניים עצומות וצריכהליצור:⬜ ריבוע משולש⚪ עיגולבלי לפתוח עיניים.מצוין לתקשורת ושיתוף פעולה.סיום - הטרומפית חוזרת ומוסרת את המסמכים חזרה לסוכנים ״וואו הייתם מדהימים והצלחנו לעזור לסוכנים החשאיים!!היה לכם כיף בפעולה? מה למדתם על עצמכם ועל עבודת צוות?״אומרים מה שהם למדו המדריכים מוסיפים שכשעובדים בעבודת צוות מלאה וגיבוש יותר קל לעשות דברים ואפילו כאלה שחשבנו בלתי אפשריים