עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

לדון לכף זכות

מסר: כשאתה מדבר על הזולת אולי אתה בעצם מרשיע את עצמך. אל תאשים איש, אל תשפוט לרעה.
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

לדון לכף זכות

הודעהעל ידי Shir96 » 15/10/2013, 00:22

"עשה לך רב,
וקנה לך חבר,
והוי דן את כל האדם לכף זכות"
(מסכת אבות, פרק א, משנה ו')

כל האדם.
זאת אומרת, אל תשפוט אדם לפי דבר אחד רע שעשה,
שפוט אותו כאדם שלם.
לדוגמא,אם חבר שלך עשה לך משהו שפגע בך/עצבן אותך. ואתה חושב "אני שונא אותו על זה, הוא לא חבר שלי". פה אתה שופט את הצד הרע!
תחשוב לעצמך "רגע, אבל אני זוכר שהוא גם טוב אליי וממש נחמד לכולם"
אז בעצם הוא לא כל כך נורא..
וככה אתה שופט אותו כאדם שלם, עם מגרעות ויתרונות.

כשאתה מדבר על השני ,אולי אתה בעצם מדבר על עצמך.
גזר דין בשמיים מחכה לאישור כאן בארץ.

תארו לכם למשל שמישהו גנב, לפני שגוזרים את דינו בשמיים, מגלגלים כאן למטה שמישהו שואל את הגנב: "תגיד לי, מה אתה חושב שצריך לעשות עם פלוני שגנב?"
והוא עונה: "הוא גנב?! זה נורא! צריך לשלוח אותו לכלא!"
הוא גזר באותה שנייה את הדין של עצמו.
גם בתנ"ך אומרים על זה.
שמואל ב: דוד עשה מה שעשה עם בת שבע בעודה נשואה לאוריה החתי, והרה את בת שבע, שלח את אוריה בעלה למלחמה למקום שיהרגוהו לבטח וכמובן שמת. אחרי שהתאבלה בת שבע, לקח אותה לאשה ולביתו כדי להראות את טעותו, ה' שלח לו נבואה נסתרת - שמואל ב,י"ב,א :"וישלח ה' את נתן אל דוד ויבא אליו ויאמר לו שני אנשים היו בעיר אחת אחד עשיר ואחד רָאש (רש); לעשיר היה צאן ובקר הרבה מאד; ולרש אין כל כי אם כבשה אחת קטנה אשר קנה ויחיה ותגדל עמו ועם בניו יחדיו מִפתו תאכל וּמִכסו תשתה וּבחיקו תשכב ותהי לו כְבת; ויבא הלך לאיש העשיר וַיחמֹל לקחת מִצאנו וּמבְקרו לעשות לאֹרח הבא לו ויִקח את כבשת האיש הרָאש ויעשה לאיש הבא עליו; ויִחר אף דוד באיש מאד ויאמר אל נתן חי ה' כי בן מות האיש העֹשֶה זאת... ויאמר נתן אל דוד אתה האיש;"

ולכן, לטובתכם, היזהרו! כשאתה מדבר על הזולת אולי אתה בעצם מרשיע את עצמך..
ולכן אל תאשים איש, אל תשפוט לרעה.

  • יהודי 27/01/2017, 16:14
     על פי חז"ל בת שבע לא היתה נחשבת נשואה לאורי בזמן זה..
  • אורח 25/08/2017, 02:28

    הגט שנתנו באותה תקופה לפני המלחמה היה תקף על תנאי שהבעל לא יחזור מהמלחמה אז אשתו תוכל להתחתן שנית,למרות שיש סיכוי שהוא עדיין חי היא תוכל להתחתן שנית ולא תהיה בגדר עגונה(=אשה שיש ספק אם בעלה מת ובגלל שלא יודעים אסור לה להתחתן עד שיוכח שהבעל מת).
    אבל בזמן המלחמה האשה עדיין בגדר של אשת איש ובת שבע הייתה בגדר של אשת איש בזמן המעשה.

  • תגובה מהירה:



    חזור אל פעולות

    השארו מעודכנים!